Virge van Straalen

14/08

Vandaag is mijn laatste dag in het café, ik blijf het gek vinden. Er staat veel op het programma maar dat vind ik niet erg. Ik maak wortelmarmelade en maak de koekjes. Wanneer ik bezig ben met het vormen van de koekjes komen bijna alle gasten van de dag in een keer. Er komen achter elkaar zo'n 8 personen waarvan er 3 willen eten. Als ik hun eten naar de lavvu breng komt er nog een man maar gelukkig kan Tove heel even helpen zodat ze niet enorm lang hoeven te wachten. Als bijna al deze gasten weg zijn besluit ik dat ik toch eerst ga lunchen en dan verder ga met de koekjes. Tove heeft voor mij heerlijke champignon gekocht die ik op traditionale wijze bak. Met een beetje knoflook, zout, peper en afblussen met wat kook room. Ik voeg zelf nog een beetje van de kruiden boter toe en het geheel is zo versrchrikkelijk lekker. Als ik klaar ben met lunchen maak ik de koekjes af. Tove maakt vandaag mørlefser waardoor het hele café in combinatie met de koekjes verschrikkelijk lekker ruikt. Hierna begin ik langzaam met opruimen, waar ik eigenlijk niet zo veel zin in heb maar goed. Als ik klaar ben met opruimen vraag ik voor de laatste keer of ik nog iets kan doen. Helaas kan ik niets meer doen en zit deze dag er ook op. 'S avonds word ik uitgenodigd bij Gabi waar ik eerst over twijfel maar uiteindelijk een goede keus is geweest. We eten pasta carbonara en kijken daarna nog een film. Hierna word ik thuis gebracht, waar ik ze hartelijk voor bedank. Ik vraag nog even aan Tove of ik mee kan helpen maar dat hoeft niet. Ik douche nog even en pak echt de laatste spullen in.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: de gast genoot enorm van de pasta en gaf aan dat het een van de beste sausen ooit was. Ik kijk er naar uit om weer naar huis te gaan maar ook weer niet. Ik ga de rust die deze plek met zich meebrengt enorm missen. Het café wordt nog verder uitgebreid, de opstart en het idee zijn aanwezig maar het startsignaal nog niet. Er komt een tweede ruimte bij waar meer mensen kunnen zitten. Dit word trouwens een soort buffet manier. Dus dat gasten zelf hun eten en drinken pakken en daarna komen betalen.

Favoriet Noors woord van de dag: utvidelse / vertaling van gisteren: opruimen

Reacties

Reacties

Oma van Straalen

Vandaag wordt het een spannende dag voor jou en ook wel voor Tove denk ik.
Afscheid nemen valt nooit mee maar het vooruitzicht om thuis weer iedereen terug te zien moet toch ook wel geweldig zijn.
Ik wens je vandaag nog een mooie dag toe en straks een goede thuisreis.
Wij zien elkaar weer in Loon op Zand.
Succes met alles vandaag.
Liefs en een dikke kus.
OMA XXX

Iris

Klinkt als of gisteren een mooie afsluitende dag was gisteren, qua werk. Hopelijk heb je vandaag nog een beetje fijne dag op de markt en wordt het gezellig en mooi weer.
En daarna komt het lastige denk ik, afscheid nemen. Lijkt me lastig, na zo'n lange en gezellige tijd en na een band op bouwen met elkaar, om dan afscheid te nemen. Maar wie weet, ga je ooit nog terug naar Noorwegen en dan zal je vast wel langs mogen komen ;)
Voor vandaag, maak er nog een fijne laatste dag van & veel plezier en succes met je eerste vlucht vanavond! Hopelijk kom je goed aan in je hotel en kan je ff lekker wat eten vanavond. Ons zal je morgen ochtend na je tweede vlucht zien & dan zal het vast kei gezellig worden.
Dikke knuffel en groetjes van Jonatan en mij :D

Ellen

Hai virge
Ja zal vreemd voelen voor beiden... geniet nog van je dag. Alles zal nog de revue passeren lijkt mij. Tove zal je gaan missen en jij haar en de plek,
Maar hier wil iedereen je weer graag live zien :)
Geniet vd dag en alvast een goede reis/vlucht.
Wat een ervaring!!!!
Liefs

Theo

He meiske

Zo te lezen was het een hele fijne dag , waar ik dan ook blij van word. En dan als afsluiter vandaag de boeren markt. Hoop dat die ook nog in je blog komt. En dat die erg leuk en gezellig gaat worden.
Maar dan komt de tijd voor afscheid, dat zal best wel moeilijk worden voor Töve en jou, want je bent er toch maar wel 4 maanden geweest. En dan zal jij ook nog eens die rust die mooiheid gaan missen. Maar dit neemt niemand van je af. Ik heb de tekst bewaard dat is maar liefst 75 pagina's en 35.869 woorden . Voor al dat wil ik je enorm bedanken . Doe het maar elke dag wat leuks schrijven. Ik heb er enorm van genoten en weet zeker dat ik dat ochtend momentje enorm ga missen.

Verder vandaag een hele mooie dag dan afscheid dan de vlucht naar Oslo. In een hotel lekker slapen (echt doen) dan zondag weer naar Nederland hoe vreemd zal dat alles zijn voor jouw. Maar zondag staan we allemaal klaar voor jouw.
Theo XOXO
Noors woord: ?? dacht aan uitvinding maar dat zal wel niet uitbreiding misschien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active