Virge van Straalen

15/08

Vandaag is mijn laatste dag in het Noorden van Noorwegen. We vertrekken rond half 9 richting de boerenmarkt. Helaas is het vandaag een best regenachtig maar gelukkig is het droog als we de tent opzetten. Doordat het veel regent en er veel bewolking is is het best koud. Ik blijf het gek vinden dat ik vandaag naar huis ga. Ik ben wel enorm blij dat ik deze ervaring gehad heb. De markt is niet heel druk maar het is ook niet rustig. Tove koopt als cadeautje een heel mooi zelf gemaakt bandje, het sluit stukje is gemaakt van de hoorn van een rendier. Ook koopt ze nog wat eten voor mij. Om 3 uur begint het afscheid nemen, wat toch gek blijft. Ik heb toch 4 maanden bij deze fantastische mevrouw in huis gewoond en zal dan weer moeten wennen aan het normale leven thuis. Ik word met de taxi naar het vliegveld gebracht en ik check in. Ik moet bij beide vluchten een masker op hebben en dat is nog wel een dingetje. De vlucht loopt minder lekker dan gepland, ik voel een enorme druk op mijn hoofd en heb de rest van de dag hier last van. In het hotel verloopt het ook moeilijk, ik moet een betaling maken van 10 cent maar de pin automaten accepteren geen maestro kaarten. Ze lossen dit op door mij een formulier te laten ondertekenen en daarna kan ik naar mijn kamer. Het is een ruime en lichte kamer wat stiekem toch best fijn is. Nadat ik de opties op het vliegveld heb gescand besluit ik toch maar iets te eten in het restaurant van het hotel. Het is best prijzig maar goed, voor een keertje dan. De cava is goedkoper dan een cola, wat ik best grappig vind. Als ik bestel geeft de ober aan dat ze geen cava hebben maar wel Prosecco. Ook een goed afsluitertje van deze bijzondere maar prachtige tijd. Ik probeer vroeg te slapen maar doordat ik de airco niet uit krijg en ik me eigenlijk niet zo lekker voel word het een lange nacht. Ik denk dat ik het stiekem ook wel spannend vind om weer naar huis te gaan maar ik kijk er wel naar uit.

Favoriet Noors woord van de dag: slutt / vertaling van gisteren: uitbreiding

Ik wil graag iedereen bedanken voor de interesse in mijn afgelopen 4 maanden, ik vond het super leuk om alle reacties te lezen. Ik denk niet dat ik over mijn vlucht van Oslo naar Amsterdam een blog ga maken maar ik vertel jullie graag daarover met een kopje koffie of thee. Tusen takk!

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Fijn dat de markt leuk was . Ja en dan komt de tijd om afscheid te nemen , nooit leuk.
Maar heel dit avontuur nemen ze nooit meer van je af. Ja ik snap ook dat je hoofdpijn hebt het is ook heel wat om alleen weer terug te moeten gaan. En dan kom je ook nog eens in een hotel waar je 10 cent moet betalen en niets lukt.
Gelukkig ging de vlucht goed.

Ik wil je enorm bedanken voor al je avontuur verhalen ik heb er van genoten,
Ik zou wel graag dat de vlucht naar huis ook in je blog komt te staan. Dan heb ik alles wat ik erg fijn zou vinden

Theo XOXO

Noors woord ??

Ellen

Lieve virge
Wat fijn dat aandenken ; niet alleen de herinneringen op je harde schijf( in je hersenen ha ba ) je blog maar ook een aandenken wat je bij je draagt letterlijk. Wat een aandenken!!!!
JIJ dank voor het ons meenemen tijdens dit soms moeilijk maar mooi avontuur!!!
Geniet nog even van Oslo om zo toch even langzaam Nederland en het ‘gewone’ alledaagse leven weer in te stappen.
Tot het kopje koffie !!
Liefs

Oma van Straalen

Terwijl ik dit tik ben jij intussen alweer aangekomen op Schiphol en heb of ga je je ouders en zussen met vrienden weer in de armen sluiten
Wat een mooi avontuur heb jij daar in het hoge noorden mogen beleven. Dit zal je je hele leven blijven herinneren.
Bedankt dat wij dat hebben mogen volgen. Ik ga je verhalen wel missen. Het was het eerste wat ik deed `s morgens, eerst de laptop aan en dan kijken of er al iets binnen was.
En nu weer even wennen aan hoe het hier gaat.
Een hele fijne dag gewenst en tot het kopje koffie in Loon op Zand.
OMA XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active