Virge van Straalen

11/08

Vandaag ben ik nog een dagje vrij, ik wil eigenlijk gaan hiken maar 's avonds gaan we cloudberry's plukken dus vind ik dat goed genoeg. Ik ben ook best moe dus ik hou het overdag rustig. Ik Skype gezellig nog even met papa en daarna ga ik naar het café om te kijken of ik iets kan doen. Tove geeft aan dat er veel aardbeien klaar zijn dus ga ik die plukken. Hiervan maken we wat jam, we hebben niet super veel maar het is genoeg. Als ik daarmee klaar ben pluk ik de grote ringblomster waarvan ik de blaadjes pluk en in de daarvoor bestemde droog machine stop. Vandaag eten we wat vroeger maar ik vind dat niet erg. We hebben vis (helaas niet de door ons gevangen vis) met aardappelpuree en groente. Tove gaat dan even een dutje doen en ik let heel even op het café. 'S avonds gaan we de bergen in en gaan we de cloudberry's plukken. Omdat ze dicht op de grond groeien en ieder besje zijn eigen plantje heeft is het best vermoeiend werk. We zijn hier stiekem toch zo'n 3 uur mee bezig en hebben uiteindelijk rond de 5 kg.

Favoriet Noors woord van de dag: bønner / vertaling van gisteren: koraal

Reacties

Reacties

Theo

He meiske


Ja was weer leuk ff t skype met je. Wat is ringblomster een mooi bloem maar wat doen jullie re mee. Tis toch goudbloem.

Maar je zei weinig aardbeien je had een mand vol. En wat veel bessen hebben jullie geplukt. Wil ik daar een keertje heen


Grt Theo XOXO

Noors woord ik moet gokken bonen?

Ellen

Hai misschien heb je het al een keertje geschreven maar cloudberries? Lijken op bosbessen? Cranberries?
Hier in oostenrijk nog steeds mooi warm weer.
Liefs

Omi

Het is nu dagen aftellen Virge....Nog even en je bent weer terug in je thuisland waar het toch wel weer wennen zal zijn na je maandenlange ervaringen daar in het hoge noorden waar - én omgeving, klimaat en natuur maar ook het leven zo totaal anders is dan in dit kikkerlandje waarin je bent grootgegroeid. We zullen je dagelijks verslag van het leven daar missen waarin je ons hebt meegenomen naar verre oorden en vergezichten; een leven dichtbij de natuur en werkzaamheden die daarmee verbonden zijn. Al met al: een bijzondere ervaring! Daarbij was het ook een leerschool waar je je (onvermoede) talenten hebt kunnen ontplooien en die hopelijk/waarschijnlijk aansluiten bij het toekomstbeeld dat je voor ogen hebt.....Geluk gehad met deze 'stage'? Voor zover wij dat kunnen beoordelen: Ja!!
Heb nog een paar gezellige dagen; een mooi afscheid van alles en iedereen daar; een goeie reis en een vrolijk weerzien van iedereen die blij zullen zijn met jouw 'thuis' komst.....
Een knuffel van ons allebei!!
Omi en Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active