Virge van Straalen

10/08

Vandaag ben ik vrij en gaan Valerie, Tarja en ik naar Tromsø. Omdat we met Gabi mee rijden, die naar werk gaat, vertrekken we rond 8 uur. Ik ben zelf niet meer gewend om zo vroeg op te staan dus ik heb er best wel wat moeite mee. Ik heb er wel enorm veel zin in dus zo erg is het ook niet. We zijn ook best vroeg in de stad en eigenlijk gaat bijna alles pas om 10 uur open. We besluiten om wat koffie te drinken in een klein cafeetje, hier zeggen we als grapje dat we een soort "café tocht" te doen. Uiteindelijk komt stiekem toch wel waar aangezien we vooral langs cafeetjes gaan. Ook vind ik een mooi blauw bord dat ik voor Tove als bedankje koop. Het is niet het beste weer en het regent af en toe. Ook gaan we nog naar het overdekte winkelcentrum voor wat frozen yoghurt. Rond een uur of 3 is Gabi klaar met haar werk en haalt ons op bij het overdekte winkelcentrum. Ik ben inmiddels erg moe er van geworden en ik vind het dan ook niet erg om naar huis te gaan. Eenmaal thuis het ik het bord aan Tove en ze vind het enorm prachtig. Ook zegt ze dat we vandaag eindelijk gaan vissen waar ik enorm zin in krijg. Ik eet van te voren nog snel wat avond eten. We trekken wat extra kleding aan en een soort regenbroek zodat we niet te nat worden. Tove roeit ons een flink stuk het fjord op en we beginnen met vissen. We vissen op een andere manier dan ik had verwacht. Ik krijg een handvat met veel visdraad waaraan een stuk of 5 haakjes aan zitten, deze laten we dan helemaal naar de bodem zakken en halen we een stukje omhoog. Hierna blijf je aan het draad trekken zodat de haakjes in beweging zijn en de vissen bijten dan. Het vissen gaat erg snel en we hebben dan ook veel vissen. Ook hebben we vaak dat er meerdere vissen aan onze hengel zitten. Ook maken we de vissen schoon aan het fjord, ergens voelt het wel bruut om zo veel vissen schoon te maken maar goed. Uiteindelijk hebben we 47 vissen in ongeveer 2 uur tijd gevangen. Hiervan koken we een deel voor ons en voor de katten en de rest vriezen we "heel in". Ook nemen we nog een "ankershotje" een shot sterke drank om warm te worden na het vissen. Wij hebben cloudberry vodka, het is niet super lekker maar de smaak van cloudberry's maakt het wel beter. Hierna eten we wat vis met brood, wat ik echt niet erg vind. Ik denk niet dat ik ooit versere vis op heb.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: natturlijk ga ik nog wel in het cafe werken, het zal alleen niet zo super druk worden. De kruiden drogen we niet in een schuur omdat we zo veel kruiden hebben en zal ook te veel tijd in beslag nemen. Als we ze drogen in de daarvoor bestemde droger zijn ze in een nacht klaar voor gebruik.

Favoriet Noors woord van de dag: korall / vertaling van gisteren: schrikken

Edit: ik ben vergeten te melden dat ik ook een aantal filmpjes heb van het vissen, bij interesse graag mij een bericht sturen!

Reacties

Reacties

Oma van Straalen

Wat een geweldige dag moet jij gehad hebben. Dat was alleen maar genieten denk ik. Fijn dat het toch gelukt is om te gaan vissen, Wel heel anders dan hier en dan ook nog zo`n grote vangst,
Je hebt daar in die maanden heel wat meegemaakt. Super. Fijn om straks op terug te kijken
Hier is het vandaag nog steeds warm. Voor het einde van de week wordt hier iets minder hitte verwacht met regen en onweer.
Geniet nog fijn daar van alles.
Veel liefs.
OMA

Theo

He meiske

Fijn dat je iets leuks hebt gevonden voor Töve. Nog fijner was dat je bent gaan vissen. Lijkt me echt heel gaaf.

Maar waarom eten jullie die niet elf op gebraden zeeforel schijnt echt heel lekker te zijn. En verse vis heb je best wel vaak op. Denk aan al die gebakken markreels die we gegeten hebben.

Maar het filmpje van hoe jij die vissen schoon maakt was kei leuk.

Hier is het nog steeds erg heet. Iris en Jasmijn zijn hard aan het werk .

Theo XOXO

Noors woord: koraal weet niet of je dit mee mag nemen naar huis.


ps ik wil graag filmpjes van het vissen of heb ik ze al

Oma van Straalen

Ben ook benieuwd naar de foto`s van het vissen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active