Virge van Straalen

8/08

Vandaag ben ik zelf erg langzaam en ik weet niet precies waarom. Ik heb moeite met het café op tijd openen. Gelukkig is het vandaag niet zo erg druk en kan ik best veel buiten zitten. Tove laat mij zien hoe ik de bloemkoolsoep moet maken. Ook maakt ze een soort vlees soep voor morgen dus staat er de hele dag een enorme pan met gezouten vlees te koken. Ik vind de geur echt verschrikkelijk, maar helaas is daar niet zo veel aan te doen. De rest van de dag help ik hier en daar wat gasten, het is niet mega druk. Tove maakt 's middags flatbrød, maar hierdoor word het erg warm in het café. Ik maak zelf nog een cheesecake om er voor te zorgen dat we morgen ook nog cheesecake hebben. Ondertussen ruim ik ook het café op, wat door alles een enorme puinhoop is geworden. 'S avonds eet ik de bloemkoolsoep en bel ik nog even met mama.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: het waren van die grote garnalen en het zat in een schaal ter grote van de glazen schaal (die met die dikke rand die we gebruiken voor eierragout) die papa thuis heeft. De markt zaterdag is een soort boerenmarkt, door het virus zijn er dit jaar erg weinig dus ik snap dat Tove er heel graag heen wilt. Deze markt lijkt mij erg interessant want er staan ook meerdere kraampjes waar ik vast en zeker even kan rondkijken.

Favoriet Noors woord van de dag: marked / vertaling van gisteren: garnalen

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Ja niet elke dag loopt zoals je gehoopt had, maar je hebt doorgezet en niet stilletjes in een hoekje gekropen.

Hier is het nog steeds erg warm ga vandaag in mijn eentje bbqen. Heb er eigenlijk wel zin in.
Ben benieuwd hoe die markt gaat foto's als het kan.

Theo XOXO

Noors woord Markt

Oma van Straalen

Van uit Oisterwijk valt er weinig te melden. Gisteren zijn Frank en Anne geweest en heb ik enkele telefoontjes gehad.
Het is hier te warm om iets te doen dus houden wij het rustig. Het einde is nog niet in zicht. Ja die markt lijkt mij ook wel leuk alleen jammer dat er geen volledige bezetting kan zijn.
Maar je kunt niet weten, je zult er in ieder geval wel weer andere dingen zien dan hier,
Geniet maar lekker van de dagen dat je er nog bent,
Je leest zeker deze week nog iets van me.
Liefs.
OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active