Virge van Straalen

29/07

Ik merk aan mezelf dat ik merk dat ik toch vest snel weer naar huis ga. Ik kijk er naar uit maar toch ook weer niet. Stiekem ben ik ook al aan het aftellen maar als ik mezelf hier op betrap kijk ik naar de prachtige natuur hier om het even te waarderen. Vandaag is het ook weer zo verschrikkelijk heet en komen er wat meer gasten. Ik "ren" best veel heen en weer en als ik eindelijk even kan zitten pak ik deze kans. Tove is ondertussen boodschappen gaan doen en als ze terug komt heeft ze 2 paar sokken voor mij. Het ene paar is groen en heeft citroenen er op staan en het andere paar bestaat uit een donker blauwe sok met paddenstoelen en de andere sok is rood met witte stippen. De laatste tijd besef ik ook hoe enorm veel geluk ik met Tove heb gehad en stiekem word ik ook een beetje verdrietig dat ik al weer zo snel naar huis kom. Het fjord ligt er vandaag rustig bij en dit betekend dat we s avonds kunnen gaan vissen, maar helaas Alexander, zijn vriendin en de kinderen komen op bezoek. We gaan hierdoor niet vissen maar wel gezellig met zijn alle barbecueën. Voordat we gaan barbecueën help ik Andrea (die ook mee barbecued) op het kruidenveld met het verwijderen van onkruid. Het is fijn om even buiten te werken, de zon is inmiddels achter de wolken en het is een prima tempratuur. Na de barbecue Skype ik gezellig met papa waarna ik ga douchen.

Favoriet Noors woord van de dag: sokker / vertaling van gisteren: vermoeiend

Hoe is het met iedereen? Heb je nog leuke plannen voor in de vakantie? Hoe is het met het corona in Nederland? Ik vind het echt leuk op reacties op mijn blog te krijgen, laat vooral weten wat je gaat doen of de leuke dingen die je al hebt gedaan! Ik moet toegeven dat ik het best jammer vind dat ik niet zo veel reacties op mijn blog krijg. Ik kan namelijk niet zien wie hem wel en niet leest. Van een aantal weet ik wel dat ze hem lezen en daar ben ik ook echt enorm dankbaar voor maar van de grootste groep heb ik echt geen idee. Ik snap het best dat je niet dagelijks reageert maar toch zal ik het waarderen om vaker een spontane reactie te krijgen. Ook wil ik even duidelijk hebben dat ik dit niet zeg om jullie allemaal vervelend te laten voelen of iets. Ik deel dit omdat ik het toch best jammer vind. Ik wens jullie allemaal een mooie en fijne dag/vakantie toe met veel zon en ijsjes.

Reacties

Reacties

Iris

Dat klinkt weer als of het gister een volle dag was. Wel echt super lief van Tove dat je sokken hebt gekregen, ze zagen er ook leuk uit. Echt iets voor jou! Ja de tijd gaat snel he, zo aan het einde van je tijd daar. Ik herken dat gevoel wel hoor, had dat in Israël ook. Maar maak er nog maar een mooie tijd van, zolang je daar bent!
Was het BBQ'en gister nog lekker en gezellig? Lijkt me wel, maar je weet maar nooit he ;) Wel jammer dat je niet bent wezen vissen, denk ik, ik zou het in ieder geval best jammer hebben gevonden denk ik.

Als antwoord op jou vragen:
Hoe is het met iedereen?
Nou met mij gaat het goed hoor, het is gelukkig weer donderdag. Dus dat betekent dat de werk week weer bijna voorbij is en ik weer lekker weekend kan gaan vieren. Verder heb ik alles aangeschaft om te gaan wielrennen en kijk er echt naar uit om komende week daar mee te gaan beginnen :D

Heb je nog leuke plannen voor in de vakantie?
Nee niet echt eigenlijk, door de weeks gewoon werken en in het weekend tijd met Jonatan spenderen. Vorig weekend hadden we bijvoorbeeld samen lekkere hamburgers gemaakt & die waren me toch goed gelukt :)

Hoe is het met het corona in Nederland?
Het valt wel mee denk ik, het aantal besmettingen stijgt wel weer iets, maar er is nog altijd geen verplichting van mondkapjes (kan niet vanwege eens of andere grondwet die we hebben). Maar in België stijgt het aantal corona gevallen steeds meer & daar is wel een verplichting van mondmaskertjes. Je moet die dingen overal buitenshuis dragen, dus ook als je even naar/in de supermarkt loopt of wil sporten in de sportschool. Overal buiten je eigen huis moet je die dingen dragen. Best raar en vooral warm, maarja kunnen er niets aan veranderen.

Nou heb ik mijn taak voor vandaag weer gedaan ;) Hopelijk heb jij een fijne dag! Ik ga maar weer verder met werken & hopelijk tot snel xxxxxxx

Theo

he meiske

Geniet geniet geniet je zit er nog 18 dagen das lang hoor. De sokken zijn echt leuk en wat enorm lief van Töve dat ze die koopt. Ja ik denk ook dat je echt geboft hebt met Töve. Ben benieuwd of jullie nog contact gaan houden. Hoop dat het vandaag gaat lukken met vissen.

De corona hier: Het gaat eigenlijk best wel goed hier nu komen er wel meer patiënten bij, maar er wordt ook meer getest. De mensen worden ook steeds gemakkelijker geven feestjes houden denk ik niet voldoende afstand. Iedereen is het een beetje zat. Dan gaan er ook veel op vakantie in landen waar je ff niet moet zijn. maw het gaat nog lang duren. Ik hoop echt dat er geen 2de golf komt maar die zal er wel komen.

Theo XOXO

Noors woord : sokken

Ellen

Hai hai
Ja het gaat dan toch wel weer sneller he zo op het laatst van je verblijf maar geniet er nog maar lekker van.
Bbqen! Ben benieuwd hoe en wat daar..?
Wel wij gaan naar oostenrijk ergens anders zouden wij nu ook niet willen gezien corona.....Hiken biken lezen genieten rusten ha ha
Heb mondkapjes eenmalig en stoffen want het schijnt overal weer anders te zijn. In ned hebben ze besloten geen plicht maar de burgemeesters mogen bepalen per plaats. Rdam en adam ; daar atijgt het aantal gevallen weer. Tja de een let op de ander weer niet de een gaat feesten de anderen niet; jammer dat ze zich niet realiseren wat ze anderen hiermee aan kunnen doen...
Verder schijnt de zon is het genieten dus!!!
Ik ga weer snel naar werk virge; is je kookboek al af? Ben benieuwd naar al dat lekkers ha ha
Veel liefs

Oma van Straalen

Heb net jew verhaal weer gelezen en het was een lang relaas. Ben net thuis van Annemarie waar ik elke week naar toe ga, Het is hier al behoorlijk warm en morgen gaat de temperatuur er nog wat boven op doen. Dat wordt een dagje afzien. Maar het is zomer dus niet klagen. Lekker buiten onder de parasol met een paar boeken en ik kan er weer tegen.
Wat betreft die reacties op je reisverhalen. ja dat is jammer ik had er ook meer van verwacht.
Wel lezen maar zelf niets laten horen is voor jou natuurlijk helemaal niet leuk. Maar ja elke mens is anders. Dat is nu eenmaal zo.
Voor wat vandaag betreft heb je in ieder geval niet te klagen. De vaste club heeft weer gereageerd.
Wat corona aangaat, ik ben heel veel thuis en kom weinig in het dorp. Alleen op maandag met Ellen de boodschappen en verder blijf ik lekker hier in de bossen. Ga het niet opzoeken.
Vakantie, ik denk dat dat er dit jaar dan ook niet in zit.
Dit is het voor vandaag. Veel liefs van
OMA XXX

Frank en Marieke

Hoi Virge!

Bij deze een spontane reactie want ook wij volgen jou verhalen!!! We zijn steeds nog benieuwd naar hoe walvis smaakt en toch vinden we het een beetje gek dat walvis daar zo wordt gegeten, hadden we niet perse bedacht!
Nog maar één korte tijd dat je daar bent, toch wel snel voorbij gegaan hoor! Geniet nog maar even van je tijd daar!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active