Virge van Straalen

26/07

Vandaag is het denk ik de dag van de bijzondere gasten. Het is niet super druk maar er zijn een aantal bijzondere momenten. Het eerste bijzondere moment bestaat uit een groep van 5 mannen van verschillende leeftijden (jonge kinderen, jong volwassen en 50 plussers denk ik) en ik voel me eigenlijk niet echt op mn gemak. Ze kopen wat ijs en spenderen de daarop volgende 30 minuten in het café zodat iedereen naar het toilet kan. Ik vind het allemaal al best lang duren en doordat wij (ik, Valerie en Tarja) ons niet echt heel comfortabel voelen blijven we met elkaar kletsen. Voor de context meld ik even dat het toilet in het café meer een badkamer is, het is wat ruimer en er zit een douche in. Deze douche is uiteraard bedoeld voor de gasten die verblijven, maar op het moment bieden we geen verblijf plekken aan. De laatste meneer vraagt of de douche gratis is, waarop ik zeg dat dat niet is en hij blijft door gaan en vraagt hoeveel het kost. Ik heb echt geen idee en ik voel me ook niet echt fijn als deze meneer/deze groep hier even om zijn/hun gemak gaat douchen. Ik verzin maar dat de douche momenteel niet is aangesloten.Gelukkig stelt hij geen vragen meer en vertrekken ze langzaam. We staan met zijn drieën een beetje verbaasd over de hele situatie. De tweede bijzondere situatie speelt zich later op de dag af, een meneer wil een stuk taart en een kop koffie. Valerie zet een kop onder de koffie machine en als de koffie klaar is klaagt de meneer dat er te weinig in zit. Ook klaagt hij dat het krijgen van zijn stukje taart erg lang duurt. Even later komt hij weer binnen en vraagt aan mij of hij nog een kop koffie mag. Ik had geen idee dat hij al een kop had dus wanneer hij vraagt hoeveel het kost zeg ik 25 NOK. Hierop brabbelt hij wat in zijn portemonnee en smijt het bedrag op tafel. Ook krijg ik vandaag een telefoontje van Tove met de vraag of het erg is als ze morgen thuis komen. Ik vind het jammer maar ik snap het ook wel weer, het is namelijk 6 uur rijden en morgen is het café toch dicht. Dit houd wel in dat ik vermoedelijk moet koken voor 1 van de 2 groepen werkers die komen eten maar goed dat moet mij lukken. Ik vind het vooral jammer omdat ik al halve plannen had gemaakt, als we vervoer zouden kunnen regelen wilden we (ik, Valerie en Tarja) naar polaria gaan maar goed dit kan volgende week ook. 'S avonds eet ik een lekkere zelfgemaakte groente soep en doe ik vrij weinig.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik denk dat ik niet zo lekker had geslapen omdat ik het toch wel spannend vind om hier alleen te zijn.

Favoriet Noors woord van de dag: dusj / vertaling van gisteren: wind

Reacties

Reacties

Iris

Lijkt me inderdaad een erg rare en ongemakkelijke situatie, als er gasten zijn waarbij jullie alle drie je niet op jullie gemak voelen. Lijkt me ook helemaal niet fijn, wel slim om dan een smoesje te maken dat de douche niet aangesloten is haha. Gelukkig stonden jullie er met z'n drieën en stond je er niet helemaal alleen, lijkt me toch al een stuk fijner.
Wel jammer dat jullie plannen voor vandaag nu even niet doorgaan, maar je bent er nog even dus je zal vast wel een andere dag tijd hebben om met hun naar Polaria te gaan lijkt me.
Hier gaat alles weer z'n gangetje, het is weer maandag dus dat betekend dat de werk week weer begonnen is. Beetje jammer, want voor m'n gevoel duurde dit weekend veel te kort. Had zondag de hele dag het gevoel dat het zaterdag was :/ Dat heeft niet echt geholpen haha.
Het is hier vandaag erg bewolkt, maar niet koud gelukkig. Af en toe valt er een klein beetje regen, maar dat is nog niet echt veel tot nu toe. Hopelijk heb jij daar vandaag iets beter weer en kan je lekker genieten van je vrije dag!

Theo

He meiske

Wat ee gekke dag en wat zijn er toch gekke mensen, maar je hebt het keurig gedaan. Je kan zo daar blijven, maar ik snap dat je je ongemakkelijk voelde. Maar keurig door heen geslagen hoor.

Nu nog morgen je lekker eten koken voor de werkers en ook dat gaat lukken. Ben super trots op je

Ga maar lekker genieten van je vrije dag

Theo XOXO

Noors woord Douche

Ellen

Hai hai
Ja wat een bijzondere dag en wat goed je dingen weer opgelost hebt: top!
Polaria volgende week Zou mooi zijn he; go for it ?
Ja hier bewolkt zon regen van alles wat. Was maandag weer bij oma dus boodschapjes een kersenflap en nog meer dingetjes nog even naar rianne en weer naar buis...
Na deze week vakantie dus mooi vooruitzicht. Sinds je daar bent kijk ook elke dag naar het weer bij je daar in het hoge noorden.
Oke mijn werk ‘roept’; tot de volgende keer liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active