Virge van Straalen

22/07

Ik had gedroomd dat papa, mama, Iris en Jasmijn op bezoek kwamen dus als ik wakker word heb ik toch wel erge heimwee. Dit word niet beter als we in het café rabarber jam maken. Gelukkig word het vandaag een leuk dagje, Tove maakt mørlefser en ik mag de verse lefse proeven. Normaal is de lefse een beetje stijf omdat het al een tijdje in de koelkast heeft gelegen. De verse lefse is enorm zacht, wat het zo veel beter maakt. Als Tove klaar is met de lefse maak ik een appel cake. Het plan was ook om een chocolade cake te maken maar helaas is hier geen tijd keer voor. Wel heb ik het recept en maken we urtersmør. Dat is een enorm lekkere kruiden boter met wat wij beschouwen als onkruid. Het klinkt een beetje vreemd maar door de combinatie wordt het erg fris. Tove doet 's avonds nog even wat boodschappen en ik bel met mijn vrienden in Loon.

Favoriet Noors woord van de dag: saks / vertaling van gisteren: heb een goede dag

Reacties

Reacties

Theo

Hoi Meiske

Vreemd dat je over ons droomde, maar je moet maar denken dat het een fijne droom was en als je hier bent denk je was ik maar daar want hier is het ook niet alles hoor. Geniet van de tijd die je daar bent.
Zag het filmpje over die lefse dat zag er goed uit.

En zoals ik tegen je gezegd hebt die kruidenboter mag je wel eens voor mij maken.

Theo XOXO

Noors woord: ??

ps sorry dat ik vandaag pas had gereageerd op je bericht van gisteren.

Ellen

Een dikke vette knuffel! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active