Virge van Straalen

1/07

De komende tijd blijft het weer koud en nat, het voelt eerder aan als herfst. Vandaag is het niet super druk in het café maar om 3 uur gaat alles fout. Tove komt naar binnen om het eten voor de werkers te maken. Er is dan al een klein beetje chaos omdat ze niet weet of ze het eten op tijd afkrijgt. Normaal zit het café al best vol als een van de twee tafels vol zitten maar er komt een familie van 5 binnen waardoor je eigenlijk niet echt je kont kan keren in het café. Deze familie wil 4 focaccia en 1 toast, maar we hebben maar 2 focaccia. Ik probeer uit te leggen dat we niet genoeg hebben en ze er bjorkebrød voor in de plaats krijgen maar helaas snappen ze dit niet. Gelukkig is Tove nog in het café en legt zij het uit. Als ik bijna klaar ben met deze bestelling komt er een andere familie van 5 binnen die ook allemaal een toast willen. We staan nu met 13 gasten + Tove en ik in het café en je kunt nergens meer heen, zo druk is het. Tove neemt de bestelling op en stuurt ze naar de lavvu. Eigenlijk waren er ook 2 andere mensen maar die zijn weg gegaan door de drukte. Als deze rush hour voorbij is helpt Tove nog even met een beetje opruimen want door de chaos in het café is het ook een chaos in de keuken geworden. Dit keer eten we hetzelfde als wat de werkers aten, gebakken vis met aardappel, broccoli, wortel en een roomsausje. Het is fijn om niet een keer aan het eten te hoeven denken maar ik had het ook niet erg gevonden om te koken. Tijdens het eten verteld Tove dat ze wel een afspraak met Andrea over zijn d nummer hebben. Ik word hier lichtelijk geïrriteerd van, maar ik weet dat ik uitbetaald zal krijgen dus probeer ik niet te geïrriteerd te zijn. Als ik terug ga moet ik een nacht in Olso overnachten en mama heeft voor mij een hotelkamer geregeld. Nu is het zo dat het hotel wat we geboekt hebben dicht is en ik naar het andere hotel moet. Maar overal staat nog aangeven dat ik in het 'oude' hotel zit, dus heb ik het 'nieuwe' hotel een mailtje gestuurd met wat vragen. Precies vandaag krijg ik een mailtje terug "sorry we kunnen niets voor je betekenen want we hebben geen reservering onder jou naam kunnen vinden". Ik ben nu echt enorm geïrriteerd want ik probeer al sinds mei hierover duidelijkheid te krijgen. Ik stuur nog maar een mailtje naar booking.com en ik hoop hier duidelijkheid over te krijgen. 'S avonds bel ik even met Sophie omdat ik zo geïrriteerd ben over alles en ze het niet helemaal snapt. Daarna bel ik nog met mama die aangeeft dat ze booking.com zal gaan bellen, wat ik echt enorm lief vind. Hierna douche ik op zn heetst en kruip ik mn bed in.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik heb nog niet bedacht over hoe ik de recepten zal gaan delen maar als iemand een goed idee heeft laat het vooral weten.

Favoriet Noors woord van de dag: høst / vertaling van gisteren: bieslook

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Wat een dag, erg vervelend allemaal. En dan ook die lastige emails over je hotel, maar dat wordt opgelost zie ik. Dus daar zou ik me NU niet druk over maken het is nog 1,5 maand desnoods boeken we een andere kamer.

Ook erg vervelend is dat D nummer, maar ik denk ook dat dit goed komt. Tove wil nl later ook nog mensen inhuren . en wat ik merk is Tove een mooi prachtig eerlijk mens.

Je hebt het steeds over "werkers " maar wat bedoel je daarmee.

Hoop dat het weer snel beter wordt daar.
Theo XOXO

Noors woord: Gast

Oma van Straalen

Zo te lezen was dit niet een van de leukste dagen daar in Noorwegen
Maar snel vergeten zou ik zeggen. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed.
Van hieruit valt niet veel nieuws te melden. De temperatuur gaat een beetje omhoog en tot nu toe is het vandaag droog. Echt zomerweer is volgens de weerman nog niet te verwachten.
Hopelijk wordt het vandaag voor jou wel een fijne dag.
Veel liefs.
OMA XXX

Iris

Wat vervelend dat het zo chaotisch allemaal is en veel onduidelijkheid, hopelijk wordt dit snel minder. Hier is het ook niet het mooiste weer, vanochtend wel. Jonatan en ik zijn rond de middag naar Vlimmeren gefietst om daar even thee te drinken, maar het regent nu en we moeten ook nog terug fietsen haha.hopelijk heb je vandaag een iets fijnere dag, ik mis je wel hoor! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active