Virge van Straalen

19/06

De ochtend loopt een beetje chaotisch, ik moet wafel beslag maken maar het loopt allemaal een beetje fout. Waarom ik zo chaotisch ben weet ik ook niet maar als het café open is en er geen gasten zijn, neem ik de tijd om wat rustiger te worden. Ook bak ik vandaag nog een appel cake maar de rest van de dag is het ook weer erg rustig. Gelukkig is het mooi weer zodat ik af en toe buiten kan zitten. 'S avonds rond een uur of 9 vraagt Tove of ik plannen voor de avond heb. Als ik zeg dat ik niets te doen heb vraagt ze of ik misschien mee wil helpen om wat onkruid te verwijderen. Ik vind het prima, ik heb toch niets beters te doen. Als we bezig zijn realiseer ik me dat ik toch wel echt enorm veel geluk heb gehad dat ik hier terecht ben gekomen. Ik geniet enorm van de rust die alles hier mee brengt, voor mijn gevoel maken mensen zich hier minder druk en is er veel minder stress. Dit gaat wel heel anders zijn als ik terug ben in Nederland.

Favoriet Noors woord van de dag: sukkertøy / vertaling van gisteren: wierrook

Reacties

Reacties

Iris

Een maar niet te veel aan die rust ;) hier gaat alles gewoon door & vooral als je dadelijk begint met studeren wordt het weer druk voor je haha. Maar het doet me echt goed om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en dat je je plekje daar wel gevonden hebt, maar kom maar wel terug hoor. Want 4 maanden is okay, maar als t veel meer zou worden ga ik je echt te hard missen denk. Vandaag gaan Jonatan en ik ff wat shoppen, want we hebben beide wat dingetjes nodig. Ondertussen zit ik ook naar Law te leren, wat best veel en lastig is maar goed. Hopelijk heb je vandaag een fijne dag en is het wat minder chaotisch als gister ochtend. Dikke knuffel en kus die richting uit! En je krijgt ook de groetjes van Jonatan

Oma van Straalen

Goede morgen Virge
Ik heb net je verhaal weer gelezen en het maakt me blij te lezen dat je zo van de rust daar geniet
Ik was af en toe een beetje bang dat het te stil voor je zou zijn.
Hier wordt het de komende week erg warm tot heet. We hebben veel regen gehad maar voorlopig blijft het hier droog.
Geniet maar fijn daar in je cafeetje en bak maar veel lekkers.
Een fijn weekend.
Knuffel van OMA

Theo

He meiske

Dat had ik allang door dat je enorm boft . Tis daar rustig en het werk lijkt me ook erg fijn. Zag het filmpje op instagram. Je mag me een keertje uitleggen hoe je dat doet, zal wel weer niet met mijn mobieltje kunnen.

Hier wordt het zomer as dinsdag kan het 30 worden. Je kent me dan wordt er dus gebbqed.

Met mijn voet gaat het langzaam een beetje beter. is nog wel dik maar doet iets minder pijn kan ook aan de tramadol liggen

Theo XOXO

Noors woord snoep? ik hor nl suikertoy als ik het een aantal keren hard op zeg

Omi Map.

Vandaag de langste dag van het jaar! Is dat oor de Noren ook een speciale dag? In Rusland is het een oer-oud folkloristisch feest. Op het platteland worden in die nacht grote vuren ontstoken en de dapperste jongens springen er doorheen om daarmee indruk te maken. Zo'n held maakt indruk op de omstanders en zeker op de meisjes! Ik heb daar mooie verhalen van en bewaar ik nu voor jou....Heb een mooie midzomernacht! Lieve groet! Ook van Opa die ook met interesse jouw blogs volgt....Omi.

Ellen

He heerlijk te lezen dat je zo geniet vd rust en het niet- haasten!
Goh als je terug bentben ik benieuwd naar je bakkunsten ?Hgr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active