Virge van Straalen

12/06

Vandaag is een beetje een gekke dag, Tove is boodschappen doen en bloemen kopen. Ik en de mevrouw die vandaag meehelpt met de bloemen verkoop zijn dus 'alleen'. Omdat Tove lid is van een soort club ding krijgen we vandaag de eerste bestelling die de andere mevrouw en ik opruimen. Deze club is voor mensen met een soort horeca gelegenheid, ze kunnen via deze club veel spullen kopen met korting. Ook heb ik vandaag 2 gasten die niet begrijpen dat ik hier werk. Ze bestelde in het Noors en ik legde uit dat ik zelf geen Noor ben, hierdoor vragen ze waar ik dan wel vandaan kom. Ik leg uit dat ik Nederlands ben, dan vraagt een van de twee waarom ik hier werk want hij "gaat toch ook niet naar Nederland om daar te werken". Ik vertel dat ik deze mogelijkheid had gekregen en hem met beide handen aangreep maar hij begrijpt het niet en zegt iets in de richting van dat ik te jong ben. Gelukkig gaan ze hierna naar buiten en zie ik ze de rest van de dag niet meer. Het is de eerste keer dat mensen zo negatief zijn over wat ik doe en ik weet niet precies hoe ik me er over voel. De rest van de dag is ook weer rustig en gebeurd er vrij weinig. 'S avonds bel ik nog gezellig even met Jasmijn.

Favoriet Noors woord van de dag: besøkende / vertaling van gisteren: menu

Reacties

Reacties

Iris

Heel verwarrend lijkt me dat, zo'n gesprek.
Hopelijk heb jij vandaag ook mooi weer, want hier schijnt de zon al vol op. Gister avond ineens weer onweer en regen. Maar nu zit ik weer te leren met alle ramen en deuren open zodat het wat kan luchten etc. Fijne dag vandaag xxx

Theo

Hoi meiske

Wat een vervelende klant was dat. Gelukkig zijn ze weer snel weg gegaan. Maar er blijven altijd van die mensen gelukkig zijn ze in de minderheid. Hier is het weer echt zomer weer , als ik naar buiten kijk ,zit in de woonkamer, dan zie ik strak blauwe lucht.
Straks even naar Tilburg even naar de markt etc.

Noors woord bezoeker?

Theo XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active