Virge van Straalen

30/05

Vandaag is er echt pure chaos, we moeten alles voorbereiden voor maandag. Valerie komt vandaag ook mee helpen. Ik begin met het openen van het café als ik daarmee klaar ben moet ik beginnen met het opruimen van zaagsel. Dit blijkt niet zo gemakkelijk te zijn, het zaagsel is nat en blijft aan elkaar plakken waardoor je er niet echt een hoop van kan maken. 4 kruiwagens verder en Valerie, die inmiddels aan het meehelpen is, en ik zijn klaar en we beginnen met het verplaatsen van de bloembakken. Dit is nog een heel gedoe want we moeten ze op kleur en de groottes bij elkaar houden (we hebben 2 verschillende groottes dus dat valt mee). Omdat het de afgelopen 2 dagen flink heeft geregend zijn de bloemen goed zwaar en is het uitputtend werk. De bloembakken tegenover de kas halen was even een aantal bloemen zetten we tegen het hek aan, voor de andere gaan we een nieuwe bloembak maken. Ondertussen hebben we veel gasten wat ook best irritant is, omdat we de hele tijd gestoord worden. We halen nog heel wat bloemen van binnen naar buiten en als laatste verplaatsen we de bloempotten in het begin van de kas naar ongeveer het midden. Dit omdat Tove ook nog bloemen voor de verkoop heeft besteld, met de hoop dat dit doorgaat want ze wisten niet zeker of de bestelling door kon gaan. Morgen word ongeveer zo'n zelfde dagje dus ik bereid me alvast voor.

Favoriet Noors woord van de dag: forberede / vertaling van gisteren: regen

Reacties

Reacties

Iris

Dit klinkt als een zware en vermoeiende dag. Hopelijk heb je goed geslapen daar door vannacht.
Hier is het ondertussen al weer aardig warm aan het worden, ondanks dat het pas half 10 is. Maak er een fijne dag van en hopelijk heb je snel wat beter weer. Xx

Oma van Straalen

Goede morgen Iris,
Als ik je verhaal zo lees heb je een zware dag achter de rug. Daar zul je best moe van zijn. Hoop dat het weer snel beter wordt dan lijkt alles ook weer heel anders. Wat het weer hier betreft hebben we niet te klagen. Al dagen lang mooi zomer weer. Hoorde net bij de weersverwachting dat er misschien woensdag wat buien zullen vallen. Is ook hard nodig . Ik kan bij mij aan de kreek al zien dat het waterpeil flink is gedaald. Vandaag 1ste Pinksterdag staat de zon al hoog aan de hemel. Genieten dus weer. Ben aan de late kant. Heb zojuist pas ontbeten en ga direct eerst de planten op het terras van water voorzien en dan aan de koffie.
Hoop voor je dat de dag wat minder vermeiend is dan gisteren en probeer toch van alles te genieten.
Veel liefs en tot de volgende keer.
Kus.
OMA xxx

Theo

he meiske

ja wat een chaos, gelukkig niet elke dag zo, want dat zou wel heel zwaar zijn. Hopelijk is het vandaag niet zo zwaar. Hier is het eigenlijk het zelfde als de vorige dagen, mooi weer dus genieten. Helaas geen live pinkpop maar op spoty wel een lijst van pinkpop 2020, zit ik nu naar te luisteren.
Iris en ik gaan vanmiddag bbq en bij ellen en Herman. Iris breng ik daarna naar marleen

Theo xxx
Noors woord voorbereiden.

Ellen

Hai jee weer een zware dag conditie dat je krijgt!!! ?????
Hier alles oke nog even en er mag meer open dus dat wordt best spannend! Verder zonnig en savonds koelt behoorlijk af. Wij dus hier planten sproeien! ?
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active