Virge van Straalen

26/05

Het is vandaag qua weer een stom dagje, weinig zon en veel wind. Achteraf gezien was dit niet zo erg, ik moet namelijk het onkruid uit de kas halen. Bij de lunch eet ik een boterham met ei en kaviaar uit een tube, het is best lekker maar vooral heel bijzonder. Het heeft een zoute gerookte smaak en heeft iets weg van gerookte zalm maar dan toch heel anders. Ik ben bijna de hele dag bezig met het verwijderen van het onkruid en kom er op het eind achter dat ik het te goed heb gedaan. Ik heb al het onkruid weg gehaald ipv alleen aan de rand. Maar goed het scheelt toch weer veel. Als ik daarmee klaar ben help ik nog even met het harken van de tuin. Het fjord ligt er stilletjes bij, wat voor een gevoel van rust zorgt. Ik vind het wel fijn om in de tuin te werken, de zon laat zich af en toe ook nog zien. Ik sluit het café ook nog af en dan zit mijn werkdag er weer op. 'S avonds eten we pasta met kipballetjes en we vinden het beide eigenlijk niet te eten. We pakken nog wat yoghurt om de smaak weg te spoelen, dit keer heb ik appel/vlierbessenbloessem maar ik moet toegeven dat ik vind dat het niet naar beide smaakt. Het is zeker niet vies, maar om nu te zeggen dat dit super lekker is is weer een ander verhaal.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik heb gister wat series gekeken en af en toe een spelletje op mijn telefoon gespeeld maar daar blijft het ook bij.

Favoriet Noors woord van de dag: ugress / vertaling van gisteren: bloemkool

Hoe is het met iedereen? Houden jullie je aan de regels of moet je bekennen dat je je er niet echt aanhoud? Zijn jullie nu wat socialer nu je weer wat meer op bezoek kan? Zijn er nog andere dingen bij gekomen of hoe zit het er in Nederland uit?

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

hahha te veel onkruid weggehaald hoe is dat nu mogelijk, onkruid moet toch weg.
Maar een vraagje; Bepaald Tove in de ochtend wat je moet doen een soort werkoverleg. Is Tove erg tevreden over je?

Wij zijn al blij me een broodje ei of een plakje kaas erbij. Maar kaviaar ja ik ben er dol op.

Je had het over vlierbessenbloesem, laat ik gisteren die nu geplukt te hebben staat al op, vanmiddag ga ik daar weer mijn befaamde aanmaaklimonade van maken.

Hier gaat het steeds een beetje beter. Bij mijn werk mogen de cliënten maximaal 2 bezoekers hebben, maar dan wel in de binnentuin. Verder mogen de kroegen etc vanaf 1 juni weer een beetje op. Max 30 personen. Geldt ook voor bios en theater.

Ik ga vandaag weer (voor de 2de x) naar oma ga daar de goten doen en bij kletsen. Zoals je weet moet vanaf 1 juni iedereen een mondkapje op in het openbaar vervoer. Ga vandaag er 5 ophalen ( gemaakt door collega) voor Jasmijn

Theo XXX

Noors woord (gokje) onkruid

Ellen

Hai virge
Kijk ik net op facebook en zie bij Tove mooie foto’s staan van de kas, het cafe, de bloemen maar ook heerlijk gebak!!! Daar heb jij toch maar mooi aan mee gewerkt!!! Top!!!!
Ha ha dat eten is toch telkens weer iets nieuws he ;)
Wel hier hoor ik net dat de sportscholen e.a., als het goed blijft gaan al 1 juli a.s. open mogen. Heel wat ondernemingen beheerst blij!!!!
De corona; blijft toch wennen die 1,5 meter! Je hebt zo snel de neiging om iemand vast te pakken, te knuffelen een kus te geven. Wat je merkt is dat het veel drukker op de snelweg wordt, er meer mensen er moeite mee hebben om aan die 1,5 m te voldoen. De ene winkel maakt de karretjes schoon, bij een andere winkel moet je het zelf doen, maar ja die fles met spul heeft dan wel weer die ander voor je vastgehad. In de ene winkel staat een route aangegeven hoe je door de supermarkt mag lopen en bij een andere winkel is het een chaos. Veel mondkapjes zie ik nog niet. Herman bracht laatst een pakketje van 5 mondkapjes voor mij mee. In het openbaar vervoer is het straks verplicht vandaar...
Verder hebben wij wederom afscheid genomen van een kennis uit het dorp. Niet overleden aan corona maar desalniettemin pff...Vd crematie as donderdag hebben we een inlogcode ontvangen zodat je de dienst/mis kunt volgen en het afscheid nemen gisteren was op een bepaalde tijd, bepaalde route door het huis, niet blijven hangen en praten buiten... ja daar zullen nog veel mensen moeite mee houden en krijgen na de corona!! Het hapt er voor de dierbaren in. Geen troost via een hand, omhelzing, niet mensen kunnen uitnodigen die er graag bij wilt hebben...

Wel nu iets positiever het is hier de komende dagen heerlijk weer: zon zon zon!
Tuinieren, sproeien, met de zon naar je werk en weer naar huis met de zon; niet verkeerd.
Je bent weer wat op de hoogte vanuit hier.
Jij top dat je ons dagelijks op de hoogte houd; hoeft niet he maar welerg leuk.
Virge slaap lekker en morgen gezond Weer op!!
Liefs Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active