Virge van Straalen

11/05

Vandaag ben ik net zoals iedere maandag vrij, het café is namelijk gesloten. Als ik mijn gordijnen open zie ik dat het flink heeft gesneeuwd, zeker zo'n 20 cm. Dit blijkt voor hier ook niet normaal te zijn. Vanmiddag gaan we naar Tromsø, Tove heeft wat dingen te doen en ze gaat me afzetten bij een shopping center. We vertrekken wat later omdat het nog steeds sneeuwt, maar gelukkig zijn de wegen in orde. Eenmaal in het shopping center loop ik wat rondjes, ik heb niet echt iets nodig. Als Tove na ongeveer anderhalf uur terug komt gaan we eerst een mega bak frozen yoghurt eten en daarna gaan we schoenen kopen. De schoenen zijn voor mij om mee te kunnen hiken want de schoenen die ik mee heb zijn niet echt geschikt ervoor. En het is erg handig want als de volgende working guests ook schoenen nodig heeft zijn ze er al. We zijn vrij laat terug maar ik vind het prima. We eten fiskeboller, bijna hetzelfde als de fiskekaker die we laatst hadden. De saus die er bij zit doet me denken aan de eierragout die ik thuis wel eens at. Het valt bij mij dan ook erg in de smaak.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik had tijdens de hike van gisteren schoenen aan die eigenlijk zijn bestemd voor sneeuwscooters maar het werkte prima. Ze waren waterdicht wat erg fijn was. Ik weet dat de route die Google Maps heeft gezegd niet 100% correct is, maar meer een indicator van zo hebben we ongeveer gelopen. Het bordje is een random bordje wat we tegen kwamen en ik vond het er leuk uitzien. Het meisje is 25 en werkt op een boerderij met paarden, schapen en een katten hotel. Dus daar ga ik zeker ook nog een keer heen.

Favoriet Noors woord van de dag: butikk / vertaling van gisteren: verjaardag

Reacties

Reacties

Iris

Klinkt als of jij je wel vermaakt hebt gister. Goed om te horen! Maar kom maar weer snel naar huis ;)

Oma van Straalen

Hallo Virge,
Allereerst hartelijk voor de leuke verjaardagskaart van gisteren
Ik heb een hele fijne dag gehad. Ellen is geweest en bracht een lekkere taart mee waarvan we heerlijk hebben genoten !!
Verder heel veel telefoontjes van familie en vriendinnen.
Een verjaardag anders dan andere jaren maar toch heel fijn door al die aandacht.
Het was wel een hele koude dag met heel veel wind dus ik moet vandaag aan het vegen
Bij jullie is het nog erger las ik met al die sneeuw. Kunnen jullie weer aan het sneeuwruimen.
Veel liefs uit Oisterwijk en tot de volgende keer.
OMA XXX

Theo

Hoi Meiske

20 cm sneeuw , hier zou heel Nederland plat liggen en jullie gaan gewoon weg naar de stad. Klasse van Noorwegen.
Kreeg je nu die schoenen erg lief dan. Had toch gezegd dat je moonboots mee moest nemen LOL. Ben benieuwd wat fiskeboller zijn als ik het op zoek krijg ik vissenkommen dat lijkt me dus niet. Maar fijn dat de viskoekjes lekker waren.
Tis niet heel moeilijk Noors vaak zeggen dan kom je er wel achter

Ik ben van de trap gevallen 2 treetjes zit met een dikke enkel dus ff niet werken. Hopelijk zaterdag weer aan de slag

Grt liefs XXX Theo
Noors woord winkel

Ellen

Hai hai
20cm jeetje echt winter brrr
Heerlijk hiken!! En wat een mooie omgeving he top! Frozen yoghurt; in de winter ha ha blijft apart.
Wel oma heeft al wat geschreven over taart eten ha ha snoepen zit in de familie dat is duidelijk!!! Florentien zou zeggen alle derde kinderen!!!
Fijn dat je nu goede schoenen hebt hard nodig met dat weer!
Hier schijnt de zon is het ondanks dat toch wel wat koud, de kikkers kwaken, vogels zijn druk bezig met nestjes bouwen, onkruid en planten schieten uit de grond kortom..zo anders. En vwb onkruid: ik ga de tuin in en onkruid plukken ha ha

Veel liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active