Virge van Straalen

19/04

Nu ik weet dat ik uiteindelijk eerder zal gaan beginnen met werken duurt de ochtend enorm lang maar omdat Will en Sara zijn gewend om alles laat te doen moet ik mij nu nog even aanpassen. Als we naar de kas gaan zijn Tove en Per al bezig en verteld Tove dat wij vandaag sneeuw weggaan scheppen zodat er nog meer bloemen buiten kunnen staan. We beginnen vol moed maar dit zakt mij al snel in de schoenen als ik zie dat de onderste laag bestaat uit ijs, wat ongeveer 7 cm dik is. Omdat we buiten werken is er vandaag geen muziek, wat ik erg jammer vind want het is niet bepaald mijn favoriete werk. Het is echt enorm zwaar en als kers op de taart begint het ook nog te regenen. Als lunch wil Will vandaag een full English maken maar dit veranderd voor mij in baked beans met ei op brood, ik moet toegeven dat dit enorm lekker is. Als de lunch op is gaan we weer vol goede moed verder met het scheppen en het wegbrengen van sneeuw en ijs. Tove en Per hebben ondertussen nog meer bloemen banken gemaakt en verteld dat we daar vandaag bloemen in gaan zetten maar ze stelt voor eerst een ijsje te eten. Het klinkt heel gek om met 5 graden en overal een dikke laag sneeuw een ijsje te eten maar we konden het allemaal goed gebruiken. Als de bloemen in record tempo buiten staan gaan we verder met de sneeuw en zegt Tove dat het bijna helemaal goed is, op een hoekje na. Zodra we deze hebben gedaan gaan we naar binnen en gaan we allemaal naar onze kamer. Tove eet vandaag bij Per en weet ik dus dat we laat eten. Ik snap nog steeds niet hoe Will en Sara dat kunnen vol houden maar goed. Ik eet wat drop zodat ik niet helemaal dood ga van de honger, waar ik uiteindelijk heel blij mee ben want we eten pas om 10 uur. Het eten valt zwaar tegen, een zielige aardappelsalade en lauwe pasta pesto met kaas. Dit eten we op terwijl we de film contagion kijken. Deze gaat toevallig over een uitbraak van een dodelijk virus, het geeft mij een raar gevoel. Omdat het eten niet zo lekker was en Sara echt enorm veel praat tijdens de film begin ik een beetje geïrriteerd te worden maar ik laat het links liggen. Als de film is afgelopen doen we nog "even" de afwas en daarna ga ik naar bed het is inmiddels 01.20. Ik denk niet dat ik ooit dat ritme wil overnemen. Ik vind het niet erg om zo laat te gaan werken maar om pas zo laat klaar te zijn met eten en de afwas vind ik zelf echt niet fijn. Het is maar goed dat ik maandag een dagje vrij heb.

Favoriet Noors woord van de dag: vanilje

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Jammer dat de tijden zo vreemd zijn. en dat het avond eten tegen viel. Maar witte bonen op brood vind je dus lekker.
Wat ga je vandaag doen op je vrije dag.Ik hoop een beetje de buurt verkennen. Het is trouwens wel hard werken daar , hoop dat je het ook leuk vind. wanneer gaan die andere twee weg, zodat jij op normale uren kunt werken en eten.

Ellen

Hai Virge
Het blijft apart dat jij daar sneeuw staat te scheppen en wij zon hebben ?
Dank weer voor je verslag!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active