Virge van Straalen

12/08

Het is vandaag niet super druk maar het is ook niet rustig. Tove laat me vandaag zien hoe ik de vis gratin moet maken. Ondertussen maakt ze het eten voor de werkers, wat bijna hetzelfde is als wat ik maak alleen dan met stukjes worst en een laagje kaas er over. De geur in het café is verschrikkelijk lekker en blijft ook best lang hangen. Wel is het een beetje bijzonder dat de eerste groep werkers niet komt opdagen. De tweede groep komt gelukkig wel en het eten van de eerste groep kunnen we toevallig aan een gast verkopen. Ondertussen blijven er gasten komen die ik help. 'S avonds eten we de vis gratin die erg lekker is, en stiekem toch wel een beetje bijzonder. Ik heb de vis zelf gevangen, schoon gemaakt, gekookt en dan heb ik de saus van de vis gratin ook zelf gemaakt. 'S avonds doe ik een beetje rustig aan want ik merk dat ik toch wel heel moe ben en niet zo goed slaap. Ik weet niet precies waarom ik niet zo lekker slaap maar misschien kan het onderliggende stress zijn van de vluchten.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: we gebruiken de geluidsnormen in de kruiden mixen zodat het er wat vrolijker uit ziet. Ik ga zeker nog een keertje terug en Tove wilt je ook graag ontmoeten! Cloudberry's zijn bessen die alleen in de koudere moerassige gebieden groeien. De smaak kan ik helaas echt niet uitleggen want het is een best bijzondere smaak.

Favoriet Noors woord van de dag: annet / vertaling van gisteren: bonen

Reacties

Reacties

Theo

he meiske

Fijn dat die 2de groep wel gekomen is. En dat je die vis gratin extra lekker vond omdat je die vis ook zelf gevangen en schoongemaakt en gekookt hebt. Geniet nog van al die dagen dat je daar bent is nog een halve week. Die vluchten komen wel goed kan niet slechter gaan dan toen je er heen moest.

Leuk dat Töve me ook wil ontmoeten, gaan we dan een keertje plannen

Theo XOXO

Noors woord ??

Ellen

Ja bijzonder he en het smaakt volgens mij zeker lekkerder als je zowel de vis hebt gevangen en klaar gemaakt hebt. Wat een soeciale momenten maak je mee en neem je mee voor de rest van je leven super he ?!
Ja nog even en dan is het vertrek er alweer ... komt goed joh!!!
Geniet nog even van alles!!
Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active