Virge van Straalen

5/08

Vandaag is het weer druk in het café en best chaotisch. Maar ik denk dat dat laatste voornamelijk aan mij ligt. Tove maakt nog wat lefse en begint dan met koken voor de eerste groep. Normaal kookt ze voor beide groepen in een keer maar vandaag besloot ze dat niet te doen, achteraf gezien niet zo handig. Als ze klaar zijn met eten ruim ik snel hun vaat op en kan ik gelijk nieuwe gasten helpen. Als Tove voor de tweede groep wilt gaan koken zodat het ruim op tijd af is, krijgen we een bestelling met mijn pasta. Dit zorgt voor een enorme chaos en drukte want er zijn in totaal 2 mensen die de pasta willen en 1 wrap en een focaccia. Gelukkig helpt Tove mij mee en kan ik mij focussen op de pasta. Ik neem aan dat ze het lekker vonden aangezien beide borden helemaal leeg waren. Hierna komt ook de tweede groep werkers en als deze weg zijn neemt de rust een beetje toe. Na een bakje koffie beginnen we met het opruimen van de keuken want het is daar een enorme puinhoop. Tove geeft aan dat zij en Per wat in het café eten maar snapt als ik dat niet hoef. Het is nog best vroeg en ik heb stiekem geen zin in deze curry met varkensvlees. Zelf maak ik later een simpele curry met wat groente, het stelt niet veel voor maar het is best prima. De rest van de avond doe ik niets meer en kom ik bij van deze chaotische dag.

Favoriet Noors woord van de dag: rekkefølge / vertaling van gisteren: regenbuien

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Wat enorm leuk en gaaf voor je dat JOUW pasta gekozen werd. En als alles op is dan was het inderdaad lekker. Fijn voor je. Ik lees wel steeds vaker dat je bijna geen vlees eet , ben je nu helemaal vegetariër bent geworden. Maar ik eet wel gewoon vlees hoor. Hoop dat deze dag vlotter verloopt en niet chaotisch wordt Dikke kus

Theo XOXO

Noors woord ???

Ellen

Ja wat top jouw pasta!!!!
Super!!
Was weer een lekker druk dagje!
Hier na 1,5 teilen bakken vol regen gaan ook wij naar hogere temperaturen, net als in nederland. Wij alleen geen temperaturen boven de dertig graden. Wij gaan zo de bergen in.
Tot de volgende keer liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active