Virge van Straalen

4/08

Vandaag is het een best chaotische dag, Tove maakt lefse en ik werk in het café. Iedere keer als ik iets wil doen komen er gasten in het café. De meeste gasten spreken weinig tot geen Engels maar we komen er uit. 'S middags gaat het regenen een het blijft de rest van de dag regenen. De hoeveelheid gasten neemt dan ook drastisch af, wel komen de twee groepen werkers eten. Omdat Tove bezig is met de lefse moet ik ze dit keer serveren. Helaas zitten ze vandaag in de lavvu waardoor ik met het eten door de regen naar buiten moet. Als ook de tweede groep weg is begin ik met het opruimen van de spullen. Als ik daarmee klaar ben bak ik nog een brownie en sluit ik het café. Vandaag eten we voor het gemak in het café maar omdat Tove en Per eerst de lefse gaan verpakken eten we wat later. Ik besluit om op mijn kamer te wachten maar naar het huis gaan is nog een klein probleem. Het regent enorm hard, Tove (die de labels voor de lefse gaat printen) lost dit op door een grote boodschappen tas als een soort paraplu te gebruiken. Vandaag eten we een vis gratin met pasta uit de oven, ik blijf dit toch zo lekker vinden. Hierna ga ik naar binnen en kijk ik nog een film.

Favoriet Noors woord van de dag: regnbyger / vertaling van gisteren: inspanning

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Vervelend al die regen. maar je moet maar denken naar regen komt zonneschijn. En die zonneschijn is al hier. Hier wordt het een hitte golf tot en met volgende week dinsdag. Vandaag moet ik naar het ziekenhuis ivm die liesbreukmatjes. Hou je natuurlijk op de hoogte

Theo XOXO

Noors woord Regenboog

Iris

Wat jammer nou al die regen, hier is het bloedheet en binnen is het 25 graden met alle ramen open.
Verder is alles goed hier. Hopelijk heb je vandaag een beetje fijne dag.
Maar gek he, dat er mensen langs komen als je in een café staat..... ;)

Oma van Straalen

Hallo Virge,
Bedankt voor de mooie foto`s. Gisteren ook weer een drukke dag geweest lees ik en dan ook nog die regen. Hier is het wel even anders. Zoals Theo je al schreef, wij hebben een hittegolf te verwachten vanaf morgen. Heb net gehoord dat die wel 9 dagen kan aanhouden. We wachten maar rustig af wat het gaat worden
Morgenavond komt er hier op t.v. een kookprogramma met Noorse gerechten. Zal het Theo ook doorgeven. Misschien kan hij dat wel opnemen. Verder valt er niet zoveel te vertellen.
Met het coronavirus gaat het ook niet al te best. De mensen hier houden zich slecht aan de voorschriften vooral in de grote steden dus iedere dag weer nieuwe gevallen.
Ik hoop dat je vandaag een dag krijgt zonder regen.
Veel liefs uit Oisterwijk.
Een dikke knuffel.
OMA XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active