Virge van Straalen

1/08

Het is al weer augustus, de tijd gaat echt snel. Gelukkig zit ik vandaag er weer iets beter in. Het is vandaag ook weer erg warm en er is iets minder wind als gisteren. Vissen zit er vandaag ook niet in want vanavond is er een pub, deze "dienst" hoef ik vandaag niet te doen. Ook probeer ik te regelen dat we morgen naar polaria kunnen. Valerie, die aan het kamperen in Finland is, meld dat ze dinsdag pas thuis komt maar het niet erg vind als Tarja en ik wel gaan. Andrea had van de week tegen mij gezegd dat hij zal vragen of hij de auto van Gabi mag lenen maar ik krijg geen reactie. Oh, wat vind ik het toch vervelend als dingen half zijn geregeld. Uiteindelijk heeft Andrea niet meer gereageerd en de moeder van Tarja kan ons brengen. Ze gaat dan zelf een aantal uurtjes hiken. Vanaf vandaag serveren wij ook weer de "snitters", eigenlijk een halve open sandwich. Ook is er eentje met warm gerookte zalm, wat een straf om dat te proeven zeg. Hoe lekker het ook is, mijn voorkeur gaat toch wel uit naar koud (normaal) gerookte zalm. De rest van de dag is niet super spannend maar het is relatief druk. 'S avonds warm ik de overgebleven garnalen/sherry saus op en kook ik wat nieuwe pasta. Het is zo goed weer dat ik gewoon buiten op het nieuwe terras kan eten. Per heeft de afgelopen tijd het stenen terras voor het huis opgeknapt en heeft dus een nieuw terras van hout erover gebouwd. Wat later op de avond kijk ik even of de pub iets is maar het is er erg rustig.

Favoriet Noors woord van de dag: røkt / vertaling van gisteren: vliegenmepper

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Allereerst let toch niet zo op de tijd GENIET straks ben je hier en dan wil je weer daar zijn. Hier is het ook niet alles hoor echt niet. Straks weer school, leren, kamer opruimen dan slapen en weer school etc. Dan kun je beter daar zijn. Lijkt me trouwens erg leuk om naar het noordelijkste aquarium te gaan (foto's graag) geniet ervan.

Ik zal het wel allemaal lezen. Fijn dat je er heen kunt bedank die mevrouw maar erg goed.

Hier is het weer wat minder niet koud maar ook niet echt zomers, we (Jasmijn , Robin en ik ) zouden gaan bbqen, maar of dat door gaat ik weet het niet. maar ander gaan we denk ik gourmette.

Heb je deze week tijd, zin om met me te skypen. Liefst in de avond ergens.

Theo XOXO

Noors woord vorige keer volgens google moet het fly swatter zijn

het woord van vandaag is : gerookt




Ik zal van de week naar Töve bellen dat ze je dan maar niet meer die zalm moet geven als het een straf is LOL.
Hier krijg je het niet hoor.

Ellen

Hai hai hopelijk polaria doorgegaan!
Wel wij zijn in oostenrijk daar hebben wij gewandeld, torte gegeten ; we genieten volop! Marlijn tim en de kids zijn er tot woensdag.
Momenteel regent het maar zaterdag en tot vanmiddag was het heerlijk warm!
Vakantie!
Ja augustus is het alweer time flies he! Hier oostenrijk en mondkapjes gaat allemaal wat vreemd bij de ene supermarkt verplicht ergens anders weer niet; restaurants nog niet... vreemd! Wij hebben ze altijd bij ons dat wel. Overigens toen wij onderweg waren en moesten tanken in duitsland: mondkapjes. Blijft toch raar maar goed als het helpt of ons erop wijst dat het beter is om zo afstand te houden...
Geniet jij maar lekker van al het lekkers daar ha ha 👍🤗😘liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active