Virge van Straalen

24/07

Valerie komt vandaag vanaf 12 uur mee helpen. Achteraf was het handiger als ze net iets eerder kwam maar goed niets aan te veranderen. In het begin zijn er namelijk geen gasten en begin ik met het snijden van wat bieslook. Maar dan komen er 3 auto's te gelijk en de bestelling word ook nog eens op het zelfde moment bezorgd. Ik leg rustig uit aan de gasten dat ik even met de bestelling bezig zal zijn maar tot overmaat van ramp valt de gehele bestelling op de grond. Gelukkig was dit niet mijn fout maar mijn paniek en stress level schieten flink omhoog. Tot mijn geluk komt Valerie en zeg ik dat ze de meneer van de bestelling even moet helpen zodat ik de gasten kan helpen. Als de gasten weg zijn bel ik Tove om te zeggen dat de bestelling is gevallen en wat ik moet doen. Ze zegt dat ze met het bedrijf zal bellen en ik zo veel mogelijk droog/schoon moet maken. Even later krijg ik een appje dat we de dingen die kapot zijn gratis opnieuw krijgen omdat het de schuld van het bedrijf was. Helaas duurt het nog wel even voordat ik uit deze stress/paniek kom, ik weet ook niet precies waarom. De rest van de dag is het wat rustiger en kom ik wat bij. We besluiten om al wat eerder op te ruimen omdat het niet meer zo druk is op het eind. We ruimen zo veel mogelijk op maar op het eind komen er nog twee gasten eten. Als we klaar zijn met opruimen bied Valerie aan dat ik daar mee mag eten als ik wil, maar ik voel me niet zo comfortabel om alles hier achter te laten op een of andere manier. Ook kom ik er achter dat ik mijn Netflix via mijn telefoon kan verbinden met de tv dus besluit ik om lekker tv te gaan eten. Ik maak een verschrikkelijk lekkere curry met garnaal, courgette en paprika. En om deze toch best drukke dag met (ik denk alleen voor mij) goed nieuws af te sluiten, de zon gaat eindelijk weer onder.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: Tove heeft de mooie actie foto's gemaakt terwijl ik de urtersmør aan het maken/kneden was en ja je kan de bloemetjes van bieslook eten!

Favoriet Noors woord van de dag: spesiell / vertaling van gisteren: onaangenaam

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Wat een gedoe dat die bestelling viel, gelukkig niet jouw fout , anders waren denk ik wel verzekerd via ons of Tove.
Ook fijn dat Valerie er was .
Je zit er ruim 3 maanden en NU pas kom je er achter dat je neflix kan zien grappig, Hou je wel je data in de gaten.

En fijn dat de zon onder gaat wordt het ook eens een keertje donker
Ga die bloemetjes en keer gebruiken .

Theo XOXO

Noors woord speciaal?

Oma van Straalen

Je maakt wel het e.e.a. mee daar. Gelukkig dat Valerie er ook was om je te helpen. Heb ook de foto`s van de zonsondergang gezien. Er mooi.
Het weer is hier niet al te best. Donker en ook niet al te warm. Er wordt ook nog regen verwacht dus het wordt geen mooi weekend. De vakantiegangers hier boffen niet.
Is het bij jullie beter of ook niet al te best ?
Wens je toch een goed weekend toe.
Liefs en een knuffel.
OMA XXX

Iris

Wat balen van die bestelling, snap heel goed dat dat voor aardig wat stress kan zorgen. Ook al was het niet jou schuld. Snap ook wel dat je het daar niet zo achter wou laten om dan bij Valerie te gaan eten. Zou dag zelf denk ik ook zo gedaan hebben, want jij bent verantwoordelijk voor alles daar en t dan alleen achterlaten terwijl het niet van jou is, lijkt mij ook niet echt een lekker gevoel.
Zo te horen had je wel lekker eten gemaakt, dus dat zal je dag wel wat beter hebben gemaakt, lijkt me. En wat fijn dat je je telefoon kan verbinden met de tv, hoef je niet op zo'n klein schermpje te kijken ;)

Hier gaat alles z'n gangetje, ik ben lekker van m'n weekend aan het genieten hier. Ook al regent het hier soms en is het erg bewolkt.
Ik heb vanochtend een race fiets gekocht, dus ik ga eindelijk eens beginnen en kijken of wielrennen iets voor mij is. Heb er nu al erg veel zin in :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active