Virge van Straalen

21/07

Vandaag gaat Tove lefse en flatbrød maken en ik werk in het café. Het is koud, grijs en nat buiten dus komen er ook niet zo veel mensen naar het café. We hebben inmiddels twee groepen werkers (die aan de school in Vikran werken) de eerste groep komt om 2 uur en die zeggen niet zo veel. Ze gaan zitten, ze eten het eten en vertrekken weer. De tweede groep zegt ook niet veel maar toch iets meer dan de eerste groep. Ik was zelf best bezorgd dat ik voor de eerste groep moest koken donderdag. Gelukkig koken ze niet en de tweede groep is er alleen maandag t/m woensdag. Ik ben best wel nerveus en gestresst over de komende laat dagen. Valerie komt vanaf vrijdag middag mee helpen dus ben ik anderhalve dag echt alleen aan het werk. Ook hak ik nog wat bieslook en mijn "knife skills" gaan langzaam maar zichtbaar vooruit. Tove geeft aan iets in het café te eten en ik bak voor mezelf een pizza. 'S avonds, als Tove en Per binnen komen, krijg ik een brief met mijn D nummer. We hebben er 97 dagen op moeten wachten maar eindelijk heb ik heb ik hem.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: aan de ene kant vind ik het gek dat er nog steeds sneeuw ligt in de bergen maar aan de andere kant ben ik het ook weer gewent. Maar dit betekend niet dat ik het niet mega gek vind dat ik (meerdere malen) over sneeuw heb gegleden. In het café zijn steeds meer Finse mensen maar ook niet echt super veel. De afwisselendheid van de dag ligt aan het weer en of het weekend is of niet. Als het mooi weer is komen er meer mensen dan wanneer het koud, nat en grijs is. Helaas zijn alle dagen het café open en krijg ik vanaf vrijdag middag hulp. Ik had liever gehad dat ik hulp kreeg vanaf donderdag maar goed als het net zo druk is als de laatste paar dagen moet het wel lukken.

Favoriet Noors 'woord' van de dag: ha en god dag / vertaling van gisteren: kip

Reacties

Reacties

Oma van Straalen

Heb zo net je verhaal weer gelezen. Het worden wel een paar spannende dagen voor je maar ik weet zeker dat je het er goed van afbrengt. Je hebt daar de afgelopen maanden wel heel wat geleerd dus dit kun je ook !!! We lezen het wel weer van je.
Ik vind het erg knap van je dat je iedere dag ons op de hoogte houdt van je doen en laten.
Wens je veel succes.
Liefs. Oma xxx

Theo

he meiske

beetje laat maar had gisteren een ochtend dienst tot 16.00 daarna helemaal vergeten.
Lijkt me spannend om zo te moeten werken maar ik denk wel dat je dit ook gaat lukken.
Fijn dat je je D nummer hebt (uiteindelijk) Kun je betaald worden door Tove. Dat moet toch ook een fijn gevoel wezen.


Theo XOXO

Noors woord goede dag??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active