Virge van Straalen

18/07

Vandaag hebben we weer een pub dus werk ik 's avonds. Ik heb wel gevraagd om wat eerder te beginnen zodat ik kan leren om beter om te gaan met messen. Ik begin om vier uur met het snijden van bieslook en om zes uur ruim ik het café op en zetten we alles klaar voor de pub. Zelf heb ik er eigenlijk geen zin in want deze "dienst" duurt lang en is niet echt spannend of leuk voor mij. Hierin was ik dit keer fout. Dit keer zijn er veel meer mensen en is er zelfs tot mijn verbazing een Nederlander. Ik weet dat er veel Nederlanders in dit gebied zitten maar het is en blijft toch iedere keer een leuke verrassing. De rest van de avond vind ik niet echt super leuk, de meeste mensen drinken veel en praten eigenlijk alleen maar in het Noors. Gelukkig schiet het op als we opruimen en zijn we snel klaar. We sluiten af met een welverdiend biertje. Ook blijft de zoon van Tove slapen maar ik weet niet precies hoe ik mij hierover voel.

Favoriet Noors woord van de dag: sur / vertaling van gisteren: zoet 

Goed, ik werd wakker en ik kon niet in slaap komen. Ik hoop dat ik na het schrijven van deze blog nog wat slaap kan krijgen want ik ben erg moe. Ik wens jullie allemaal een mooie en fijne zondag toe.

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Fijn dat je een Nederlander tegen kwam in het café. Heb je ook ff bij kunnen praten of is dat niet gelukt.
Ik heb een nieuwe mobiel tis wel ff wennen. Nu nog wachten op mijn hoesje.
Gisteren gebbqed heb mijn linker arm verbrand aan de bbq. Maar de pijn valt mee.

Oefen maar lekker met het snijden. Kijk ook eens hier naar https://www.youtube.com/watch?v=7qn0p3t3vEc

Theo XOXO

Noors woord zuur???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active