Virge van Straalen

15/07

'S ochtends vliegen we met grote haast naar Tromsø omdat ik eindelijk na 3 maanden mijn D nummer zal krijgen. Helaas hebben ze weer een probleem met mij in het systeem krijgen, maar geen zorgen ze sturen hem met de post en krijg hem volgende week ongeveer. Ook zijn de mensen die de belasting etc van Tove regelen de komende twee weken op vakantie en krijg ik daarna pas uitbetaald, prima. Hierna vliegen we naar de supermarkt om boodschappen te doen om rond kwart voor 11 terug te zijn en het café verder te openen. Het is een beetje een bijzonder dagje, ondanks de vele regenbuien komen er toch veel mensen. Vandaag komen de andere werkers ook weer eten. Er zijn dus 2 groepen, als ik het goed begrijp is de eerste groep de school zelf aan het bouwen. En de tweede groep zorgt voor de riolering. De rest van de dag gaat eigenlijk best snel voorbij. 'S avonds krijg ik de vraag of ik 5 uur s ochtends voor de berg wandeling te vroeg vind, een beetje vroeg vind ik het wel maar goed ik krijg deze kans niet zo vaak meer. Dat is ook de reden dat ik vandaag 2 blogposts heb. Na het eten maak ik alvast het eten voor op de berg, waarbij ik vooral op let op de dingen waar je gelijk energie van krijgt. Ik vind zelf dat ik goed ben voorbereid maar we gaan het morgen zien. Ik kijk er wel naar uit en ik zal mn best doen om zoveel mogelijk foto's te maken, maar ik loop met de buurman mee en ik weet niet of hij belangstelling heeft om vaak te stoppen. Lopend foto's maken is ook een optie met de hoop dat ze niet te bewegen zijn.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik weet wel dat ik hier al 3/4 van mijn tijd zit maar het besef is er niet. Alles gaat best snel, dus de komende maand zal zeker ook snel gaan. Ik vind het erg jammer om al weer naar huis te moeten maar ik mis thuis toch ook wel een beetje.

Favoriet Noors woord van de dag: fjell / vertaling van gisteren: drukte

Edit: het bleek 5 uur s avonds te zijn, maar daar vertel ik morgen meer over

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Fijn dat dat D nummer geregeld is. Ja 5.00 uur is wel erg vroeg, maar het lijkt me heel erg gaaf. Die buurman zal best wel ff willen stoppen voor je. Hopelijk werkt het weer een beetje mee. Zal echt jammer zijn als het heel de dag regent, maar we gaan het zien

Fijne dag.

Theo XOXO

Noors woord??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active