Virge van Straalen

3/07

Vandaag is het een chaotische dag. Er worden 2 bestellingen afgeleverd die ik moet opruimen aangezien Tove lefse aan het maken is. Ondertussen moet ik een cheesecake maken en eventuele gasten helpen. Ook moet Tove vandaag veel dingen op de computer doen en moet ze boodschappen doen. Als Steve, Lilou (het zusje van Valerie) en Andrea langs komen vragen ze van alles over de dinnerparty, maar om eerlijk te zijn heb ik zelf nog niet echt veel gepland. Door de chaos zeg ik dat het okay is om het zondag te doen en Tove vind dit prima gelukkig. Uiteindelijk veranderen we het in een soort potluck/ high tea geval maar Tove snapt hier het principe niet van. Ik doe mijn best om het uit te leggen maar het gaat niet heel goed. Het is wel hoe meer ik uitleg hoe meer ze het gaat begrijpen maar ze snapt het nog niet helemaal. Als ik de koekjes bak gaat het niet helemaal goed. Ik heb de platen te dicht bij elkaar gedaan in de oven. Ik weet niet waarom maar maar op een of andere manier voelt het alsof ik op het moment alles fout doe. Ik merk ook dat ik 4 maanden een beetje lang vind, hoewel het hier echt fantastisch is zou ik het niet erg vinden om naar huis te gaan. 'S avonds eten we verse gerookte roodbaars, en lieve mensen als je ooit kans krijgt om dit te eten pak de kans zonder er over na te denken. Wat is dat verschrikkelijk lekker. 'S avonds bel ik nog gezellig even met Iris en mama.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: helaas kan ik niet zo veel aan mn keel doen, het is niet dat ik heel pijn oid heb. Het voelt alsof ik ieder moment kan overgeven terwijl ik weet dat ik dat niet hoef.

Favoriet Noors woord van de dag: uer / vertaling van gisteren: keel

Reacties

Reacties

Iris

Jammer dat het weer zo chaotisch was gister, hoop voor je dat dat snel over is. Wel kei gezellig en leuk dat je zondag dat high-tea ding doet! Zal vast erg lekker, leuk en gezellig worden!
Wel erg vervelend/jammer voor je dat je er achter komt dat 4 maanden toch wel erg lang is en dat je het misschien toch korter gehad had willen hebben. Ik weet nog dat ik toen 3 maanden weg ging & dat vond ik al aardig lang. Ik had toen nog veel leeftijdgenoten om me heen, maar dat het jij daar natuurlijk een stuk minder. Dat maakt het, lijkt me, een stuk lastiger.
Maar je zit al over de helft! En als je terug komt is iedereen weer blij, want ik (en gok alle andere) missen je toch wel heel erg! Vooral de zaken, die moeten weer eens hard ingepland worden als je terug bent!
Vandaag wordt hier een halve rustige dag, gaan zo eerst even naar de sportschool en dan ff wat eten. Daarna pakken Jonatan en ik weer samen de bus om naar papa te gaan, zodat we morgen gezellig Jasmijn haar verjaardag kunnen vieren. Het weer is hier beetje wisselvallig, soms schijnt het zonnetje en dan zijn er ineens weer veel wolken. Het is gelukkig niet koud, maar het is ook zeker niet warm hier. Maak er een fijne dag van! En dat we maar weer eens snel elkaar kunnen zien en/of spreken! Xxxx

Theo

He meiske

wat krijgen we nu... wou dat ik je ff wat meer zin in je kon knuffelen.. 4 maanden is misschien lang maar het is toch ook zalig om daar te zijn. Het lijkt me veel beter daar dan hier voor je. Die Roodbaars ga ik zeer zeker proberen alleen dan gebakken kan helaas zelf geen vis roken.

Je kan toch ook plaatjes laten zien van een high tea misschien dit laten zien
https://www.youtube.com/watch?v=noJV4Rx6bDY

hel veel liefs
App jij mij morgen of je tijd hebt om ff te skype zondag?

Hou van je

Theo XOXO

Noors woord ????

Omi

Al eerder had ik je het adres van Karel Schothorst willen geven maar omdat zijn woonplaats Stavanger toch wel een heel eind zuidelijker ligt, leek een reisje daar naar toe, niet haalbaar. Toen ik deze we vernam dat jouw terugreis een langer oponthoud in Oslo zal inhouden, lijkt het eerdere idee, van een paar dagen eerder uit Trömso vertrekken en in Oslo een binnenlandse vlucht naar Stavanger te nemen, misschien een idee? Je bent van harte welkom bij Karel en Line die 2 zonen hebben in jouw leeftijd; aan een Fjord wonen en in het bezit van een boot. Stavanger is een charmante plaats waar het zomers warm kan zijn. Karel heeft dat al eerder aangeboden en ook gevraagd om jouw adres. Ook daar was ik nog niet aan toegekomen... Zijn adres: K.H. SCHOTHOTHORST.
NEDRE VEIEN 16 4018 STAVANGER. tel. 0047 - 91708642. e-mail: karel. schothorst@getmail.no
Het zou misschien een leuke mogelijkheid voor je zijn om Noorwegen ook eens van die kant te bekijken en - je hotel overnachting is meteen opgelost....

Omi

Oei! zie dat bij de vermelding van het adres de naam Schothorst wel een heel vreemde wending heeft genomen maar je snapt wel dat dat een tikfout is.....
En - wat je dip(jes) betreft: niet leuk maar, zowel daar als overal: ze horen bij het leven en zijn nog leerzaam ook.....
Héle warme knuffel lieve meid, ook van Opa!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active