Virge van Straalen

30/06

'S ochtends bel ik gezellig met Jasmijn en Iris, we zingen voor Jasmijn. Het is vandaag niet druk maar je bent wel constant bezig. Ik mag vandaag ook weer een appelcake maken maar eer ik daar mee klaar ben zijn we zo'n 2.5 uur verder. Tove komt 3 uur naar binnen waardoor ik buiten even kan werken, althans dat dachten we. Er zijn ineens weer wat klanten waardoor ik naar binnen moet, zodat Tove het eten voor de werkers kan afmaken. Uiteindelijk viel het mee maar voor het geval dat blijf ik in het café. De rest van de dag is er vrij weinig te doen. Ook stel ik voor dat ik 's avonds weer kook, wat Tove fijn vind. Ik maak champignon ragout met geroosterde broccoli en ik warm de overgebleven rijst op. Het valt in de smaak en ik geniet er zelf enorm hard van. Het is vandaag absoluut geen mooi weer en het is koud dus vind ik het eten er goed bij passen. Als Tove vraagt hoe ik aan dit recept kom zeg ik dat ik dit vanaf kinds af aan al at, alleen dan met tutti frutti ipv brocolli. Het uitleggen van tutti frutti gaat in het Engels nogal lastig, maar met behulp van Google begrijpt ze het. Ook verteld ze dat ze morgen wat extra eten maakt zo dat wij hetzelfde eten als de werkers. Ook vertel ik dat ik het idee heb om met alle kinderen die hier werken plus de kinderen die bij Gabi (de moeder van Valerie) een soort dinner party te houden. Tove vind dit een erg leuk idee en zegt dat we de lavvu mogen gebruiken. Als ik even later naar boven ga verteld ze dat ze enorm veel geluk heeft gehad met mij als working guests omdat ik zo van koken hou.

Favoriet Noors woord van de dag: gressløk / vertaling van gisteren: erwten

Reacties

Reacties

Ellen

Hai virge
Wat leuk allemaal je kunt het cafe zelf runnen wat heet overnemen!!! Leuk joh!!!
Ja dat koken en bakken gaat je goed af; denk dat tove die ragout ook op haar menu gaat zetten! Ze boft zeker!!!!
Wat fijn he dat je er toch bij kunt zijn zo bij Jasmijn haar verjaardag en feestje!!
Geniet weer lekker verder !! En ondertussen is het alweer juli; time floes!!!
Liefs

Theo

He meiske

Nog even je kan daar een cafe gaan beginnen, kom ik regelmatig ff langs

Fijn dat je Jasmijn nog gebeld hebt.

Fijn dat je toch zo lekker kan koken , heb je vast van mij!!


Theo XOXO

Noors woord geen idee graspluk??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active