Virge van Straalen

27/06

Ik had verwacht dat het druk zou worden, maar het viel uiteindelijk allemaal wel mee. Ik vind het zelf enorm mooi weer en zou zelf, als ik vrij was enzo, ook een terrasje hebben bezocht. Ik schrijf nog wat extra recepten over, wat nog niet zo enorm makkelijk is. Ik vertaal de recepten via translate maar soms krijg je dan gekke zinnen. Op een gegeven moment komt de Amerikaanse wetenschapper in het café en vraagt wat blomkålsuppe is maar ik ben het Engelse woord voor bloemkool volledig kwijt. Ik leg het uit als de witte variant van broccoli en ik voel me toch wel een beetje stom. Gelukkig snapt hij wat ik bedoel en begrijpt hij dat je soms woorden kwijt bent. De rest van de dag gaat best snel voorbij wat ik dan weer best fijn vind. Ik bel veel met mijn zussen want ik moet toegeven dat ik me ondanks de rust die hier is, ik me toch een beetje eenzaam voel. Overdag vind ik dit niet erg want ik ben dan aan het werk, maar zodra ik klaar ben met werk voel ik me echt eenzaam. 'S avonds gaat Tove naar Per toe want hij was van de week jarig. Ik heb eigenlijk geen zin om te koken maar na wat gezoek in de vriezer smaak ik toch een enorm lekkere maaltijd. Ik heb zoete aardappel frietjes met broccoli en zalm met een knoflook/rode peper/teriyaki sausje. Voor het gemak heb ik alles in de oven gestopt en is het echt enorm lekker. De rest van de avond doe ik niet enorm veel.

Favoriet Noors woord van de dag: oppskrift / vertaling van gisteren: afbeeldingen.

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Wat lees ik nu eenzaam. Maar dat hoeft toch niet wij zijn in gedachte bij je hoor. Wel fijn dat je dan lieve zussen hebt die je kan bellen. Mis je ook wel een beetje hoor, maar dan denk ik dat je daar toch wel heel goed zit

Bloemkool ja wat is dat nu ook al weer in het engels. Kan gebeuren LOL
Vandaag feest bij marleen ivm Jasmijn ik neem aan dat je daar ook gaat skype.

Theo XOXO

Noors woord opschrijven

Oma van Straalen

Hallo Virge,
Toch nog een berichtje van mij vandaag. Normaliter ben ik op zondag ook altijd een beetje eenzaam maar vandaag toch onverwacht een paar telefoontjes en Theo is vanmiddag op de thee geweest. Het weer heeft wel een omslag gemaakt. Gelukkig is het niet meer zo ontzettend warm maar er stond wel een flink windje waardoor het buiten zitten ook niet zo fijn was. Morgenochtend komt Ellen zoals gewoonlijk naar Oisterwijk. We drinken dan eerst samen lekker koffie. Ellen is dan al naar de bakker geweest en brengt dan lekkere kersenflappen mee. Om 11.oo uur moet ik naar de pedicure en dan is de ochtend al weer snel voorbij. Heb vandaag met Rianne en Frie afgesproken dat we naar Tilburg komen. We hebben elkaar al een tijdje niet gezien dus dat is wel leuk.
Ik hoop dat je vandaag toch een fijne dag hebt gehad en ook nog contact hebt gehad met het thuisfront.
Hou je haaks en tot de volgende keer.
Veel liefs.
Oma van Straalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active