Virge van Straalen

24/06

Vandaag ben ik eigenlijk de hele dag bezig. Ik help gasten en ik maak tomatenpesto en een cheesecake. De pesto is al zeg ik het zelf enorm goed gelukt en de cheesecake hoop ik ook. De cheesecake blijft altijd een gedoe, we hadden niet de goede zure room ervoor dus moest het met de light versie en met meer gelei pudding. Ik ben zeker een half uur bezig geweest met het versieren van de taart dus ik vind het dan ook jammer als het patroon door het verplaatsten een beetje weg gaat. Uiteindelijk heb ik half in de koelkast met de achterkant van een lepeltje het patroon terug moeten krijgen maar helaas ziet hij er hierdoor wat minder mooi uit. 'S avonds maak ik pasta verwen potje, een pasta met een room saus, champignons, sinaasappel, walnoot en sla. Tove vind het enorm lekker, wat ik dan weer erg leuk vind. Later op de avond gaat Tove de puntjes van de mint knippen en maken we er een mojito van. Dit omdat we dit willen gaan serveren en we moeten het proeven om er zeker van te zijn dat het lekker is. Hierna pluk ik de blaadjes van de steeltjes zodat deze in zo'n droog machine kunnen.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik ga zondag misschien naar Tromsø maar ik tussendoor vast en zeker wel even beschikbaar. Succes met je laatste examen! Nee, die flessen heb ik natuurlijk niet alleen op gedronken! Ik denk dat we met een stuk of 10 volwassenen deze flessen hebben opengemaakt. Die foto komt echt op zn tijd, momenteel heb ik er zelf geen behoefte aan om snel even een foto te maken.

Favoriet Noors woord van de dag: pamper / vertaling van gisteren: zalm

Reacties

Reacties

Iris

Je taart zag er super mooi uit & je zag helemaal niet dat het patroon verschoven was. Hoop dat je mojito lekker was, het uitzicht was in ieder geval erg mooi om zo'n drankje te drinken.
Hier vandaag laatste examen en weet echt niet hoe dit gaat lukken. Hier is het ondertussen tropisch warm (volgens t nieuws) en moet je echt de koelte opzoeken. Hopelijk is t daar ook een beetje lekker weer. Groetjes! Xxx

Theo

He meiske

Mojito maken en dan verkopen is dat niet enorm duur daar, maar van wat ik me nog kan herinneren uit Frankrijk is het echt enorm lekker. Wil wel een foto van de cheeche cake.
Hier alles enorm goed jsamijn geslaagd met mijn voet gaat het steeds beter. Denk hoop verwacht dat ik dinsdag weer kan gaan beginnen

Theo XOXO

Noors woord. Verwennen

Omi

Er was dus toch nog een 'feestje' op midzomernacht én ook iets met vuur net als in Rusland. Zo zijn er van die folkloristische gebruiken die in verschillende landen en plaatsen overeen komen en net even anders gevierd.
Daarnaast zijn er ook op de langste én op de kortste dag van het jaar een religieuze betekenissen aan gegeven. Op het keerpunt van de kortste dag, (de zonnewende) het feest van de opkomende zon, wordt de geboorte van Jezus gevierd....(Kerstmis).Hij, het Licht van de wereld is, heeft de duisternis overwonnen....
Op het zonnewende feest van de dalende zon wordt het geboortefeest van Johannes de Doper gevierd, ook veelal het Sint Jansfeest genoemd.
Naast deze 'weetjes' ook nog een vraag: op de foto's lijkt het er op dat er nog steeds sneeuw ligt. Is dat zo?
Lieve groet, ook van Opa!!
Omi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active