Virge van Straalen

23/06

Vandaag werk ik de halve dag in het kruidenveld, wat ik erg fijn vind. Het is fijn weer dus is het buiten werken extra fijn. Rond 2 uur moet Nina weg, een van de twee vrouwen die regelmatig komen helpen. Dus neemt Valerie de blomster over en ik het café, maar het is helemaal niet druk dus help ik Valerie met het verwijderen van de dode blaadjes bij de bloemen. Tove zegt dat we zijn uitgenodigd door de moeder van Valerie om daar te barbecueën en te vieren dat de 24e de langste dag van het seizoen is. Zelf blijft ze samen met Per thuis omdat er nog veel moet gebeuren. Ik vraag aan Valerie en Andrea of ze het gezellig vinden als ik ook kom en als ze aangeven dat ze dit gezellig vinden maak ik mijn besluit en ga ik mee. Ik heb wat na vraag gedaan maar het is nog steeds niet 100% duidelijk maar Andrea is een half Italiaans half Zwitserse jongen. Hij is hier samen met zijn vriendin + haar zus en haar vader, die een wetenschapper is, hier heen gekomen. Maar ze konden Andrea niet echt iets van een baan geven op de universiteit waar de wetenschapper onderzoek doet. Ik weet niet precies wat deed maar het was iets met rendieren. Op het feest 's avonds zijn veel internationale mensen dus de meeste spreken Engels. De moeder van Valerie komt oorspronkelijk uit Duitsland dus er word af en toe ook wat Duits gepraat. Het is best gezellig alleen ik ken bijna niemand dus voelt het een beetje of ik er niet bij hoor. Gelukkig trekken mensen me bij gesprekken of zijn ze geïnteresseerd wat ik hier doe of waar ik vandaan kom. Na het eten heeft Valerie me een snelle rondleiding en daarna gaan we naar het strand. Het is typisch om een vuurtje te stoken op deze dag. Rond half 11 vind ik het genoeg geweest en ga ik richting huis. Ik bedank de moeder hartelijk voor de gastvrijheid en ga op de fiets terug naar huis. Het is echt fijn om even te kunnen fietsen, het is nog best warm en er is amper bewolking. Eenmaal terug klets ik bij met Tove en Per en vraagt Tove of ik met ze mee worstjes wil roosteren boven het vuur. Ik heb er niet zo'n zin in en ik vind dat Tove en Per wat tijd samen verdienen dus ga ik naar binnen.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: Andrea is een meiden naam maar ook een jongens naam, of was je even Andrea Bocelli vergeten? Ik zet eigenlijk geen tempratuur er bij omdat het gevoelstemperatuur zo veel hoger ligt. Afgelopen zondag was het zo'n 21° maar het voelde eerder als 30 aan. Maar vandaag (24/06) word het 15° met bewolking.

Favoriet Noors woord van de dag: laks / vertaling van gisteren: loon

Reacties

Reacties

Iris

Klinkt als een hele gezellige avond! Hopelijk bond je het zelf ook een beetje gezellig & heb je je wat kunnen vermaken. Vandaag weer een drukke dag? Ik gok het wel.
Hier gaat alles z'n gangetje, ik heb vandaag m'n een na laatste examen en morgen m'n laatste, maar heb echt totaal geen zin meer hier in haha ik wil gewoon lekker vakantie. Het is hier erg warm overdag en 's avonds koelt het niet super veel af. Fijne dag vandaag en hopelijk kan je zondag overdag eventjes skype ;) je weet vast wel waarvoor. Xxxx en groetjes van Jonatan en mij

Theo

He meiske

Allereerst wat zijn de foto's mooi wat ben je toch een geluksvogel. Maar had jij al die fessen opgedronken LOL.
hier is er een hitte golf maar dat vind ik niet erg, geniet ervan. De pijn aan mijn voet valt gelukkig mee. doe ook bijna niets.
Verder lijkt het me dat je erg genoten hebt van de avond. Jammer dat je nog niet even met Tove wat wordstje hebt gebakken. Was wel leuk geweest voor tove en had je eindelijk een foto kunnen maken van Tove. Wacht daar al 2 maanden op.Ik bewaar nl al je foto's

Theo XOXO

Noors woord Zalm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active