Virge van Straalen

22/06

Vandaag komt Andrea mee helpen, een jongen die hier 11 uur in de week komt werken. Hij woont hier niet en ik weet niet meer precies hoe het helemaal zat maar ik ga dat na vragen. Verder is het vandaag weer een rustige dag, er zijn weinig gasten. Af en toe help ik Valerie buiten mee, ik begin haar steeds aardiger te vinden. 'S avonds eten we pasta met schimmelkaassaus, wat enorm lekker is alleen ik mis een beetje de groente (oh help ik begin op mama te lijken (hahaha grapje)). Ook verteld Tove dat mijn aanvraag voor mijn D nummer eindelijk in het systeem staat. Als je in Noorwegen werkt heb je een D nummer nodig want je moet hier ook btw betalen. Door het virus zijn de kantoren dicht en moetsen we het online invullen. De eerste keer dat we dit hadden ingevuld was dacht ik dag 2 of 3 dat ik hier was. We weten niet waarom of hoe, maar het bleek de verkeerde formulier te zijn. Ik vind dat erg gek want we deden dit volgens de officiële website. Maar goed poging twee is gelukkig wel in het systeem gekomen en nu is het afwachten tot dat helemaal geregeld is. Ik heb tot nu toe ook nog geen loon gekregen want je moet dus zo'n nummer hebben. Tove vraagt wel iedere keer netjes en heel lief of ik geld nodig heb iedere keer als ik naar Tromsø ga. Zelf vind ik het niet erg dat ik nog niet betaald ben, het is niet leuk maar ik weet dat Tove echt wel gaat betalen. Ook heb ik mijn schoolboeken besteld dus het was vandaag echt wel een prima dag.

Favoriet Noors woord van de dag: lønn / vertaling van gisteren: waterval

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Fijn dat het gelukt is, nu kun je du eindelijk gaan betalen hahha. Dat loon zal wel loslopen komt goed meiske.
Verder hier erg warm.
Maar Andrea is toch een meisjes naam?
dadelijk weer naar huisarts ivm mijn voet is nog dik.
Hou je opde hoogte

Theo XOXO

Noors woord : Loon

Oma van Straalen

Hallo Virge
Was je net aan het mailen toen alles op zwart ging en ik dus opnieuw moet beginnen.
Er is weinig nieuws in Oisterwijk. Ellen is gisteren geweest en zijn we samen nog even naar de kwekerij geweest om nog wat plantjes te halen. Ze heeft me ook geholpen om ze in de tuin te zetten en in potten. Het wordt deze week hier erg warm tot heet dus we doen het rustig aan. Ik hoop dat het bij jullie ook mooi weer is en dat je tijd hebt om even lekker in het zonnetje te zitten.
Ook weer bedankt voor de mooie video. Wat is het prachtig daar.
Ik ga nu aan de koffie en lekker naar buiten.
Tot de volgende keer.
Liefs. OMA

Ellen

Nou dat had ik niet geraden waterval! Vd andere woorden kom ik er wel omdat je wanneer je het uitspreekt en naar de woorden kijkt je al een eind komt ha ha
He jammer die waterval maar voorlopig zit je er nog!!
Leuk joh dat je met Natasja dit kunt doen.
Wel hier is het ook lekker warm 23-06, en dat blijft het de komende dagen ook nog. Zelfs boven de dertig graden.
Wat is temperatuur bij jullie daar? Warm schrijf je maar is dit net als hier of meer het gevoel...
Geniet lekker ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active