Virge van Straalen

16/06

Het is weer rustig in het café, dit geeft mij de mogelijkheid om een cheesecake en een brownies te bakken. De cheesecake blijf ik nog altijd een dingetje vinden, het is totaal anders dan wat ik gewend ben. Je begint met het maken van de koekjes bodem en deze zet je in de koelkast zodat hij hard kan worden. Daarna klop je de slagroom zonder suiker of iets, dan klop je in een andere bak de seterrømme luchtig (geen idee wat de Nederlandse versie hiervan is maar heeft een 35% vet gehalte). Als dit luchtig is doe je de vanillesuiker, poedersuiker en Philadelphia erbij en klop je het nog een keer. Dan giet je de al van tevoren gemaakte afgekoelde gelei pudding erbij en mix je dat een keertje. Als dit goed door elkaar zit mix je dit met de slagroom en giet je het hele mengsel nog een keer. Dan maak je nog een keer dezelfde hoeveelheid gelei pudding en versier je de taart met bessen naar keuze en giet je de afgekoelde gelei pudding er over en laat je het geheel hard worden. Voordat ik aan de brownie begin hebben we een klant die wat lefse uit het winkeltje koopt (dus niet uit het café!) en als ik dit in een papieren tasje wil doen haal ik mijn brandwond open aan het randje. Maar goed met een pleister erover ga ik beginnen aan de brownie. Zelf vind ik de brownie die ik in Nederland maak lekkerder maar deze is niet verkeerd. Hij is nog machtiger en zwaarder dan ik gewend ben. In het recept zit 350 gram boter, 350 gram pure chocola, 6 eieren, 5 dl suiker, 6 dl walnoot, 1 dl bloem en 112 gram daim chocolade op de bovenkant van de brownie. 'S avavond heb ik geen enorme honger en maak ik wat eierragout als avond eten. Terwijl ik eet bel ik gezellig met Iris en even later voegen we Jasmijn ook toe aan het gesprek.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: de maand juni is voor Tove de belangrijkste maand en er is dan ook veel te doen buiten het café om. Omdat er dus veel gebeurd moet worden eet ze vaak snel wat in het café zodat ze weer verder kan gaan met het werk.

Favoriet Noors woord van de dag: sukker / vertaling van gisteren: maand

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Fijn al dat gebak. Ja alle brownie zijn anders, Ik vind de mijne ook erg lekker. Hoorde jullie gezellig kletsen. Fijn toch dat zuster contact van jullie.

heb ff seterrømme op gezocht maar dat is hier zure room

Theo XOXO

Noors woord : suiker

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active