Virge van Straalen

13/06

Vandaag gaat een lange dag worden, er komt 's avonds namelijk een groep van 18 vrouwen eten. Tove is de hele dag bezig in de keuken en ik help mee waar ik kan. Het is vandaag rustiger dan ik had verwacht, het is 21°C en de meeste mensen zijn vrij. Ergens is het ook wel fijn, wat voor de avond moeten we veel doen. Helaas gaat de tijd vandaag wat langzaam. We maken de lavvu klaar en rond een uur of half 8 komen ze aan. We zijn nog niet helemaal klaar maar dat is niet erg want ze kunnen buiten wachten. Als we de borden naar buiten willen brengen vallen deze, hierdoor moeten we papieren borden gebruiken. Ik ben inmiddels best moe maar de dag is nog niet om. Als we het eten hebben uitgedeeld ga ik in het café wat eten. We eten hetzelfde als de gasten: aardappelsalade, salade met meloen en rode kool en walvis of varken met ernaast een soort knoflook brood. Ik vind het zelf niet mega lekker maar ik heb enorme honger dus is het prima. Als toetje krijgen ze een chocolade lava cakeje, met softijs en wat bessen. Ik moet toch toegeven dat die van mij net wat lekkerder zijn maar deze zijn ook echt niet verkeerd.

Favoriet Noors woord van de dag: hval / vertaling van gister: bezoeker

Reacties

Reacties

Iris

Was me wel een dagje dan he, so lang en zo veel doen. Hopelijk heb je vandaag een beetje fijne dag en is het mooi weer zodat je hike in ieder geval goed is. Hier vandaag weer studeren :/ gister was het hier echt heel warm, vanochtend valt het nog wel mee. Het is nog niet super warm, maar tis ook zeker niet koud.

Oma van Straalen

Hallo Virge,
Een paar dagen niets van me laten horen maar er viel van hieruit ook niet veel te vertellen.
Gisteren was het prachtig weer en ben ik de hele dag buiten geweest.
Af en toe wat gerommeld in de tuin en veel gelezen. Op het ogenblik schijnt hier de zon nog niet maar dat komt wel. Het wordt iets minder warm dan gisteren hoorde ik net op de radio.
Je hebt het gisteren heel druk gehad lees ik dus vandaag maar lekker genieten van je vrije dag.
Wat het menu voor de gasten gisteren betreft had je mij ook niet zo blij mee kunnen maken. Maar smaken verschillen. Zij hadden mijn avondeten misschien ook niet erg kunnen waarderen.
Geniet van alles en tot de volgende keer
Veel liefs uit Oisterwijk.
OMA

Theo

Hoi meiske

Ja lijkt me ook een zware dag, maar wie droeg de borden?
Ja opeens voor 18 man zorgen is wel heel veel. Maar salade van meloen en kool rare combinatie hebben ze daar.

Het weer hier is wat minder vandaag.
Verder gaat hier alles zijn gangetje


Theo xxx

Noors woord ik weet het deze keer niet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active