Virge van Straalen

9/06

Vandaag is het weer erg rustig in het café. Af en toe zijn er wat mensen maar de meeste tijd heb ik niet echt iets te doen. Tove is vandaag bezig met het aardappel en kruiden veld. Ik vind het wel fijn dat het wat rustiger is vandaag want normaal kan het een beetje chaotisch worden. Op een gegeven moment krijg ik een bestelling van 8 stukken cake, dus pak ik alle cakes die ik nodig heb. Op dat moment komt Tove binnen en wilt toast voor de mevrouw die het menu komt maken. Ze vraagt waarom ik alle cakes er uit heb gehaald en ik leg uit waarom. Dan zegt Tove dat ze 3 toasts wil maar omdat ik bezig ben kan ik die niet gelijk maken. Omdat er een andere mevrouw binnen komt besluit ze om de toasts zelf te maken. Ik snap niet waarom het nu wat paniekerig is want ik heb zelf alles onder controle. Als ik klaar ben maak ik het café schoon en ga ik naar binnen. Als Tove binnen komt geeft ze aan dat ze al wat gegeten heeft en of ik iets voor mezelf kan maken. Ik maak noodles met een curry sausje en groente, wat echt goed gelukt is.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: de mevrouw die me bracht was niet de buurvrouw maar een mevrouw die in de buurt van de andere boerderij woont.

Favoriet Noors woord van de dag: stille / vertaling van gisteren: houdbaarheid

Reacties

Reacties

Iris

Tja af en toe komt er iets tussen door tijdens het werk waar je mee bezig bent, ff omschakelen dus. Maar lijkt me ook wel eens lekker, een rustig dagje in het café. Hier gaan ik vandaag maar weer studeren voor de examens& kan niet wachten tot die eindelijk voorbij zijn en ik zomer vakantie heb.
Goed nieuws, Jonatan komt volgende week deze kant in :D Na 3 maanden wachten is het eindelijk weer mogelijk! Dus dat wordt aftellen hahaha

Theo

He meiske

als ik het allemaal lees heb je weer een fijne dag gehad alleen dat eventjes met die 8 cakejes. Wel zo fijn ff rustig aan.

Wat bedoel je met menu maken?

Fijne dag gewenst

Theo

Noors woord stil of rustig

Ellen

Hai
Wel hier weer wat beter weer en het gaat nog beter worden... bij oma ook muggen in opkomst ....
Ja apart toasts cake... tove had wat stress?...
Fijn dat je alles zo onder de knie hebt!
Was weer een dagje he..
Jammer dat samen eten ed. Zo nu en dan in het water valt.
Hoe gaat het zo met je Noors?
Wel ik ga hier snoeien jij een mooie dag met veel plezier en niet teveel muggen ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active