Virge van Straalen

8/06

Vandaag ga ik weer naar Tromsø. Ik heb er echt veel zin in maar vind het ook wel spannend aangezien ik een 2.7 km lange tunnel door moet fietsen. Gelukkig hebben ze hier goede afspraken in de tunnel en moet je een veiligheidsvestje aan en op een knop duwen zodat eventuele auto's weten dat er een fietser in de tunnel is. Het is niet zo'n fantastisch weer maar ik heb in erger weer gefietst. Helaas krijgen we de banden niet opgepompt en kan ik dus niet met de fiets maar ergens vind ik dit ook fijn want het is toch best spannend. Tove kan me niet brengen want er moet iemand in het café aanwezig zijn, gelukkig is er een mevrouw die in de buurt van Marisletta (de plek waar de andere boerderij is) en kan mij brengen. Dit vind ik ook een beetje spannend maar als ze blijkt dat ze vrienden is met de mensen van die boerderij voel ik me iets beter. We kletsen wat maar we weten beide niet veel te zeggen dus het grootste gedeelte is het stil. Eenmaal op de boerderij aangekomen bedank ik deze mevrouw in het Noors en wens ik haar een fijne dag toe. Anders (de host) brengt ons weer naar de bushalte en het is een beetje gokken welke bushalte we moeten uitstappen maar het is helemaal goed gekomen. In het winkelcentrum koop ik een pet zodat ik tijdens het hiken wat makkelijker kan kijken en alvast wat cadeautjes voor thuis. Ik weet namelijk niet hoe vaak ik nog naar Tromsø ga dus ik kan het maar beter alvast hebben. Ook eten we natuurlijk wat frozen yoghurt wat enorm goed in de smaak valt. We lopen nog wat rond en gaan rond half 6 terug en Anders haalt ons weer op bij de bushalte. Ik meld Tove dat we terug zijn en ze geeft aan dat ze graag eerst het werk af wilt hebben en daarna mij komt ophalen. Dit vind ik niet erg want dan kan ik nog even met de katten spelen. Als we terug zijn eet ik wat pasta maar ik heb niet veel honger en de rest van de avond hou ik het rustig. Als kers op de taart kreeg ik ook nog een mailtje dat ik officieel ben toegelaten op de HAS voor food innovation!

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik heb dit keer 2 vrije dagen achter elkaar maar doordat het café nu 2 dagen achter elkaar open is weet ik niet precies wanneer ik wel en niet vrij ben. Helaas heb ik niets voor de muggenbulden maar goed een beetje tandpasta erop doet wonderen.

Favoriet Noors woord van de dag: holdbarhet / vertaling van gisteren: fiets


Reacties

Reacties

Theo

Hoi Meiske

Stoer hoor om dan maar aan de buurvrouw te vragen of ze je kan brengen. Echt heel knap.

Verder ben ik apentrots en blij op en voor je dat je aangenomen bent. Nu hard studeren.


Theo XXX

Noors woord houdbaarheid

Heb je nog foto's genomen want dat is altijd mooi voor ons

Oma van Straalen

Hallo Virge,
Op de eerste plaats proficiat met je officiële aanname bij de HAS.
En wat een lang verhaal vandaag. Heb ook weer iets geleerd : dat je tandpasta kunt gebruiken bij muggenbeten. Ik heb op het ogenblik ook last van de muggen.
Hier is het nog steeds kil, koud weer. Hopelijk gaat het de komende dagen wat warmer worden.
Gisteren is Ellen geweest en zijn we sinds lange tijd weer eens bij Mijnheer v. Eyk wezen koffiedrinken. Heerlijk met een groot stuk appeltaart met slagroom. We gaan zo stilletjes toch weer de goede kant op.
Maar verder gebeurt er nog niet zoveel. Het is nog heel rustig in Oisterwijk. We wachten maar af wat de zomer brengt als de vakanties beginnen. Ik lees dat er veel minder mensen naar het buitenland gaan en dus hier hun dagen doorbrengen. De tijd zal het leren.
Dit is het weer voor vandaag.
Knuffel uit Oisterwijk. OMA XXX

Ellen

Hai dat was weer dagje he!!;)
Proficiat met je toelating op de HAS! Fijn he dat dat ook weer geregeld is!!!
Frozen yoghurt is het he ha ha
Wel hier oppasdag wat erg gezellig owas met die twee boefjes van marlijn en tim haha
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active