Virge van Straalen

4/06

Vandaag werk ik weer in het café, en het is vandaag best druk. Gelukkig spreken de meeste mensen Engels en kan ik iedereen goed helpen. Op een gegeven moment hebben we een piek waar zo'n 8 gasten tegelijk komen. Het is dan even chaos want het café is niet zo heel groot. Onder deze mensen zit een mevrouw die enorm klaagt dat er een klein stukje uit haar kopje is. Door de drukte en chaos word ik hier best geïrriteerd van maar goed ik druk dat gevoel weg en zet een nieuw kopje koffie. Als het later wat rustiger is krijgen we 2 gasten, ze bestellen wat koffie en cake en Tove gaat met ze in gesprek. Als ik later "hallo, kom eens even kijken" hoor sta ik even perplex. De man van dit duo blijkt uit Nederland te komen en de vrouw spreekt een beetje Nederlands. We kletsen gezellig en de meneer legt uit dat ze eigenlijk familie in Nederland gingen opzoeken maar dat door het virus niet door ging. Wel komt er in september een Nederlandse jongen bij hun wonen die in Noorwegen naar school gaat. Ik blijf het nog steeds best gek vinden maar het was wel even fijn om weer Nederlands te praten. De rest van de dag is het best rustig en begin in met het schillen van een enorme berg aardappels. Tove heeft morgen een begrafenis en wilt alles klaar hebben, ook zal ze morgen dus niet werken maar dat moet goed komen. Als avond eten maak ik voor mezelf wat vegetarische pasta carbonara die dit keer wel lukt, Tove eet de bloemkoolsoep die we in het café serveerde. Omdat ik gister al die soep op heb vond ik het even genoeg en daarom at ik pasta.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik heb niets verteld over mijn tocht omdat ik daarvoor iets anders heb bedacht ;). De aardverschuiving behoort wel tot dezelfde provincie maar het ligt nog zo'n 180 km hemelsbreed van mij vandaan.

Favoriet Noors woord van de dag: desinfeksjon / vertaling van gisteren: nat

Reacties

Reacties

Theo

he meiske

Ja dat is schrikken als je ineens Nederlands hoort.
8 klanten voor een gewoon kafe is dat heel weinig, maar tis niet groot bij jullie.

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat nu je alleen staat. Maar dat gaat lukken.

Hier alles gewoon zijn gangetje Heb vanmiddag die mri scan, hou je op de hoogte. Zal vanavond niet veel kunnen zeggen want die zusters vertellen niets.

Maar waarom zoveel aardappelen schillen is dat voor soep oid
Hier is het een stuk kouder het is nu 11 graden in Loon op Zand hoe koud bij jouw?
Noors woord desinfection

Alvast een fijn rustig weekend


Theo XXX

ps merk je iets van corona daar nu alles beter gaat.

Oma van Straalen

Toch even iets vanuit Oisterwijk hoewel er niet veel te vertellen valt. Het is erg slecht weer en koud en regen. Het kan niet op. Maar na regen komt zonneschijn luidt het spreekwoord dus houden we er de moed in. We hebben toch al heel veel mooie dagen gehad. Hoop dat het bij jullie ook goed weer gaat worden. Het is vrijdag en ik ben een beetje aan de poets. Het is bijna weekend en dat moet het toch een beetje opgeruimd zijn. Heb deze week weinig gedaan binnen.Lekker buiten genoten van alles.
Ik wens je ook een mooi weekend toe.
Liefs en een knuffel.
OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active