Virge van Straalen

27/05

Vannacht heb ik onrustig geslapen dus ik ben best moe. Gelukkig is er wat meer zon dan gisteren en word het dan ook wat warmer. Ik begin met het openen van het café en daarna help ik mee met het harken van de tuin. Er staat best veel wind waardoor het dode droge gras af en toe weg waait. Het is veel werk maar het ziet er stukken beter uit. Alles ziet er ook een stuk groener uit. Als we echt net klaar zijn komt er een bui en zijn we gedwongen even te stoppen. Omdat ik nog een uur moet werken begin ik met de spinazie in plugs te doen. We zijn dus ook nog niet klaar in de kas, maar het zijn geen volle dagen in de kas meer. Ik stel voor om vandaag uiensoep te maken wat zeer word gewaardeerd. Gelukkig hebben we nog wat focaccia in de vriezer liggen en ontdooien en warmen we deze wat op. De soep valt goed in de smaak wat ik dan weer leuk vind.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik vraag bijna iedere ochtend aan Tove wat ze wilt dat ik ga doen maar soms vraagt ze ook of ik het café wil openen. Ik denk dat Tove tevreden over me is, ik krijg regelmatig complimentjes. Bewaar vlierbessenaanmaaklimonade voor mij!!!

Favoriet Noors woord van de dag: løk / vertaling van gisteren: onkruid

Reacties

Reacties

Theo

Hoi meiske

jammer dat je niet lekker geslapen hebt, weet je ook hoe het kwam? Fijn dat het warmer wordt en dat je het gras kunt harken , dan ligt er nl geen sneeuw meer.
Hier alles zijn gangetje , zal natuurlijk wel wat vlierbessenbloesemaanmaaklimonade bewaren voor je.

Theo XXX

Noors woord ui

Iris

Das niet fijn, dat je niet zo lekker geslapen hebt. Hopelijk heb je vannacht wel lekker geslapen! Wel lekker dat je weer meer zon hebt, dat maakt elke dag toch een stuk beter. Hier schijnt ook elke dag vol op de zon, heerlijk dit weertje :D Lijkt me wel fijn dat je ook resultaat ziet van het werk wat je doet, anders lijkt het ook maar als of je amper iets doet. Je bent daar wel echt hard aan het werk, ga je dat als je terug bent thuis ook doen?? ;) lekker hoor een uiensoepje, fijn ook dat hij lekker in de smaak viel. Dat is dan toch weer mooi meegenomen.
Zelf ben ik hier hard bezig met al m'n deadlines, heb er nu nog 7 die in de komende 2 weken allemaal af moeten zijn. Dus dat wordt flink doorwerken en goed inplannen, maar dat komt wel goed. Gister hebben papa en ik lekker de BBQ aangestoken en ik had als verrassinkje spekjes en koekjes voor op de BBQ. Vandaag hier dus hard aanhet werk voor school en ondertussen nog even wat lessen volgen.
Hopelijk heb jij een beetje fijne dag vandaag en I miss you xxxx

Oma van Straalen

Halo Virge,
Had net mijn antwoord voor je klaar maar kreeg het niet verzonden dus nu maar opnieuw aan de gang. Het moet allemaal met een vinger want mijn l.hand wil even niet wat ik wil.
Vanochtend ben ik naar Annemarie geweest. Een vriendin van mij die hier ook op de Oirschotsebaan woont. Lekker samen koffie gedronken.
Gelezen dat je de tuin zo goed hebt schoongemaakt. Mag je hier ook komen doen. Heb langs de afscheiding heel veel brandnetels staan. Een vervelend werkje. Ze prikken zo.
Gisteren heeft Theo de goten schoongemaakt en daarna hebben we samen een hapje gegeten. Hij wilde ook wel kaviaar maar helaas dat had ik niet. !!
Hoop dat het bij jullie nu ook snel warmer wordt zodat je lekker van het zonnetje kunt genieten.
Fijn voor je dat Tove zo tevreden over je werk is. Is toch altijd fijn te horen zo`n compliment.
Veel succes met alles en tot de volgende keer.
Liefs.
OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active