Virge van Straalen

23/05

Ik denk dat ik gister gewoon even last had van wat heimwee, gelukkig voel ik me vandaag stukken beter. Ik open het café en als ik daar mee klaar ben ga ik de bloemen buiten water geven. Ondertussen komen er wat gasten kijken in de kas. Als ik daar mee klaar ben moet ik de overgebleven tijm in plugs planten. Vandaag is het erg winderig en is het wat minder fijn om in de kas te werken, aangezien we de zijkanten open hebben gezet. Voordat ik aan de oregano begin nemen we een ijs pauze, die we beide goed konden gebruiken. Daarna is het de oregano en de bieslook. Ik sluit het café af en maak voor mezelf een vegetarische pasta carbonara maar die lukt niet helemaal. Ik voeg nog wat extra kaas toe waardoor het wel wat lekkerder wordt maar het is niet waar ik voor ging. Daarna spring ik even snel in de douche en pak ik mijn spullen en gaan we richting Nastasja. Natasja werkt op een boerderij met paarden, schapen en een katten hotel. Toch weer heel anders dan wat ik doe. Als eerste gaan we naar de katten, door het virus is het niet zo druk als normaal maar er zijn toch zo'n 8 katten. Ook spreken we met Anders af hoelaat hij ons naar de bus brengt. Edit: ik was vergeten er bij te zetten dat we onderweg naar Natasja rendieren tegen kwamen :)

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik kan niet precies uitleggen waar walvis naar smaakt maar het is denk ik het meest te vergelijken met een wat vissiger, minder vet, mals stukje biefstuk. Ik mag zelf aangeven als ik een keer wil koken, maar ik kom meestal niet verder dan pasta. Ik wil zo veel mogelijk verschillende dingen maken dus daarom kook ik niet zo veel. Gister was ik wat vroeger wakker maar heb ik na het schrijven van mijn blog nog wat geslapen.

Favoriet Noors woord van de dag: planter / vertaling van gisteren: gieter


Reacties

Reacties

Iris

Weet dat je altijd kan bellen of appen als het even minder gaat he! Super leuk dat je rendieren tegen kwam, best jaloers. Het klinkt als of je een leuke tijd tegemoet gaat, ik wens je veel plezier in Trømso.
Ik ben gister even met papa naar Tilburg gegaan en hebben beide weer wat LP's gekocht 😅 ook heb ik m'n hele kamer van top tot teen schoongemaakt en opgeruimd. vandaag moet ik wel weer wat voor school doen, beetje jammer haha. Hopelijk heb je een goeie tijd & ik verwacht veel verhalen en foto's ;) miss you xxxx

Theo

Hoi meiske

Net ontbeten , weer ouderwets met geroosterd brood en op het laatst 3 toastjes met boursin. Nu aan de koffie en van je blog genieten.
Gaaf zeg rendieren gezien, en zijn ze groot?

Heb een fijne tijd bij Natasja. Ook ik mis je een beetje maar ik weet dat je het daar goed hebt dus dan is het goed.

Noors woord : planten

Theo XXX

Ellen

Hai virge, ja begrijpelijk toch.
Ooo wat leuk natasja weer ander werk en samen naar tromsø en dan nog eens rendieren tegenkomen! Woow!!! Groot???
Ga lekker genieten met elkaar!
Hier regen vandaag(zondag) en gisteren en vandaag geboord. Mijn cursus bij de Praxis heeft vruchten afgeworpen; alles hangt nu eindelijk.
Ooo enne de efteling is weer open Virge...!
Geniet van je dag he!!!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active