Virge van Straalen

22/05

Vandaag zit ik er eventjes doorheen, alles valt tegen maar ik doe mijn best om er iets van te maken. Ik moet vandaag de dille doen. Tove geeft aan dat er twee soorten dille zijn die goed uit elkaar gehouden moeten worden. Ze legt helaas alleen uit hoeveel kweekplaten en plugs ze van de ene wilt en dat is zelfs nog een beetje vaag. Vandaag zijn er ook best veel gasten in het café, ik denk dat het komt doordat het beter weer wordt en mensen dan toch sneller naar buiten gaan. Ook zijn er al een aantal mensen die bloemen willen kopen. Iedere keer als ik wil vragen hoeveel kweekplaten en plugs ze van de andere dille wilt komt er iets tussen. Ik probeer mn irrititaties zo min mogelijk op Tove af te reageren want zij kan er ook niets aan doen. Als ik klaar ben geef ik snel nog wat water want vandaag was het ook weer warm. Als avond eten hebben we vandaag aardappels met wortels en walvis in een sausje. Het is best lekker maar niet super geweldig. Ook spreek ik met Natasja af om zondag naar Tromsø te gaan en dat ik daar zaterdagavond slaap.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: Het gaat dus steeds vaker gebeuren dat het drukker word in het café, gelukkig is het werk in de kas afgerond en hebben we het sneller in de gaten als er een gast is. Gelukkig geven we water met de tuinslang, als we het met de gieter moesten doen duurde het allemaal nog langer. Ze vieren hier wel hemelvaartsdag maar niet iedereen is vrij en wij hadden ervoor gekozen om het café te openen.

Favoriet Noors woord van de dag: vannkanne / vertaling van gisteren: kas

Reacties

Reacties

Ellen

Hai virge
He das niet fijn : irritatie; maar ja iedereen heeft wel eens wel een day off. Mare kun je dat niet gewoon aangeven aan Tove..?
Fijn dat het water geven niet met een gieter hoeft pfff dan was je even bezig zeg!!!
Walvis!!!! En hoe smaakt dat? Taai net als octopus of...?
Leuk vooruitzicht Tromsø en logeren; weer eens iets anders!!! Had Tove nog veel reacties gehad op de foto op facebook waar jij op stond( helemaal vergeten te vragen; sorry).
Maak er vandaag een gezellige dag en geniet v een nachtje logeren!!! Hier de wekelijkse boodschappen en iemand bezoeken.
Heel veel plezier maar vooral geniet en kom even bij van het werk!
Liefs vanuit Odijk Ellen

Theo

He meiske

Ja je kan niet altijd alles mee hebben, maar wel fijn dat je dan toch doorzet.
Leuk dat je uit logeren gaat , geniet er maar eens van. Ik hoop echt voor je dat het verpootten snel voorbij gaat en dat je dat priegel werk niet hoeft te doen.


Noors woord geen idee echt niet

Theo XXX

Marieke

hey meid!!

ik lees dat het ff niet lekker ging gisteren, helemaal begrijpelijk natuurlijk. je zit in een ander land, vreemde taal, zonder bekenden om je heen. lang al geen knuffel meer gehad denk ik. dat is gewoon zwaar. maar je doet het zo goed!! im so proud of u! gewoon deze stap hebben gezet en iets compleet anders doen dan je gewend bent. echt super vet, ik zou het zelf niet gekund hebben.

en voor het eten: ik heb al een paar x gelezen dat het of niet helemaal je smaak is of lekker is. maar ik weet (uit ervaring!) dat je heeeel lekker kan koken. misschien aan tove vragen of jij een avondje of weekje iets kan bereiden? kan je compleet je eigen gang gaan.

zullen we snel weer met zn allen skypen? dan zien we je gezicht even :)

dikke kus van Marieke <3

Oma van Straalen

Hallo Virge
Zojuist je verhaal weer gelezen en gezien dat je vanavond "uit logeren" gaat. Is wel eens fijn om er even tussen uit te zijn.
Lekker een dagje stappen en even iets anders zien. Geniet er maar lekker van. En dat het eens een dagje niet lekker gaat is natuurlijk ook niet vreemd. Mijn moeder zou zeggen : dat komt in de beste families voor ". Je zult zien dat het vandaag weer goed gaat. Zo is het leven nu eenmaal.
Hier is het vandaag een beetje minder warm. Wind en lagere temperaturen. We doen het er wel mee..'
Veel nieuws valt er niet te vertellen. Het is nog steeds rustig hier maar we gaan vooruit. 2de Pinksterdag mogen de terrassen weer open en dan zal het snel drukker worden in het dorp.
Iedereen wil er toch weer eens op uit.
Ik wens je een fijne zondag toe.
Veel liefs.
OMA

Oma van Straalen

Je was wel erg vroeg wakker vanmorgen zag ik. Was ik vergeten.
Doei
OMA XXX

Oma van Straalen

Hier ben ik weer.
Heb zojuist eens via google naar Tromso gekeken maar dat ziet er geweldig mooi uit.
Ga er lekker van genieten. Foto`s ???
OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active