Virge van Straalen

20/05

Het werk in de kas zit er bijna op, ik denk zelf nog zo'n 2 á 3 dagen. Natuurlijk moeten de planten daarna nog water krijgen maar we zijn bijna klaar met het over potten. Het is best warm in de kas dus zetten we de zijkanten van de kas open. Ik ben vandaag bezig met 2 soorten planten, een honingkruid en een andere plant waar ik de naam van ben vergeten. Het is allemaal niet heel spannend vandaag, gelukkig hebben we wel wat gasten voor het café die die ook even een kijkje komen nemen in de kas. 'S avonds eten we bietensoep, het is lekker maar niet echt mijn ding. Ook hebben we al een aantal dagen middernacht zon, het is dus altijd licht. Dit is soms best verwarrend want ik dacht dat ik misschien nog even een stukje kon gaan lopen maar het was inmiddels al half 12.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: de vis kwam 'gewoon' uit de supermarkt en kon met wat extra kruiden zo de oven in. De tempratuur begint hier ook langzaam op te lopen en van de week komt het zelfs in de dubbele getallen. Ik neem zo veel mogelijk recepten mee zodat ik ze thuis ook kan maken.

Favoriet Noors woord van de dag: rødbeter / vertaling van gisteren: regenboog

Reacties

Reacties

Theo

Hoi meiske

leuk om je verhaal te lezen, maar als het overpotten over is wat moet je dan gaan doen, water geven duurt denk ik niet heel de dag.
Lijkt me lastig dat de zon niet onder gaat. Hopelijk heb je een goed maskertje om te slapen.

En dan de temperatuur in de dubbelen cijfers dat is het hier ook . Vandaag 28 graden

Verder ben ik gisteren sinds maanden weer naar oma gemogen, was leuk haar te zien. Heb meteen de grt van je gedaan

Noors woord is zou het niet weten iets met rood. gezien je verhaal rode biet maar dat is gokken

Liefts Theo XXX

Iris

Lijkt me echt heel raar, dat het niet meer donker wordt. Kan goed begrijpen dat je daarvan in de war raakt.
Wat voor werk moet je dadelijk gaan doen, als het werk in de kas klaar is? Weet je dat al, ben namelijk best benieuwd.
Hier gaat alles z'n gangetje, zit ondertussen weer bij papa en school werk gaat gewoon door. Gelukkig zijn eind juni de examens al, dus hoop dat de tijd even beetje snel gaat. Dan kan ik lekker vakantie houden :)
Dikke knuffel en kus! Xxx

Oma van Straalen

Voordat ik direct naar buiten ga om van het heerlijke weer te genieten ben jij eerst aan de beurt.
Bedankt weer voor je verslag. Kijk er iedere ochtend naar uit.
Vanmorgen al heel vroeg mijn planten water gegeven want het wordt vandaag erg warm.
Gisteren zijn Frank en Theo hier geweest. Theo had een paar boodschapjes voor me gedaan en Frank kwam het gras maaien. Nadien samen thee gedronken op gepaste afstand natuurlijk want we blijven toch heel voorzichtig. Eens lekker knuffelen is er nog niet bij.
We zullen nog een tijdje geduld moeten hebben.
Ik ga nu koffie zetten en lekker buiten zitten. Een mooi boek er bij en ik kom mijn dag wel door.
Ik wens jou ook een fijne dag en tot de volgende keer.
Een knuffel, ook op afstand, van oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active