Virge van Straalen

19/05

Vandaag werk ik weer een dagje in de kas. Er komen al heel veel bloemen door wat voor een lekkere geur zorgt. Ik begin met het water geven van de hangpotten in beide kamers van de kas waarna ik de bloemen buiten wat water geef. Tove heeft een gril/tosti/wafel plaat gekocht voor het café, die we bij de lunch gaat uitproberen. Ik maak zelf een tosti met de zelfgemaakte pesto (bestaande uit kool, zonnebloempitjes, olie, knoflook en parmezaanse kaas) 'normale' kaas (te vergelijken met jonge kaas) en gerookte zalm. Tove maakt voor Per en haarzelf een versie met brie, zongedroogde tomaatjes, gerookte ham en de pesto. Hierna gaan we weer verder in de kas en maken we nog meer ruimte in de kas, we gaan namelijk de kruiden naar de tweede verplaatsen. Ook drinken we nog wat koffie bij het café, wat we beide zeer goed konden gebruiken. Ik sluit het café vandaag af en dan zit mijn werkdag er op. Als avond eten hebben we vandaag regenboog forel, die perfect is gebakken, met aardappel en komkommer in een soort azijn/suiker mengsel. Als ik daar wat zure room en citroen overheen doe smaakt het bijna naar de komkommer salade die ik thuis wel eens eet maar dan zonder de dille.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: meestal helpt Tove de gasten in het café, als ik alleen ben en ze spreken amper Engels wijs ik veel aan en probeer ik de producten in het Noors te zeggen. Wat fijn dat de regels in Nederland wat losser worden!

Favoriet Noors woord van de dag: regnbue / vertaling van gisteren: dak/overkapping

Reacties

Reacties

Theo

Hoi meiske

Ik blijf het zeggen je hebt het erg goed getroffen om daar te werken. En als avond eten een forel, vraag me af of die met graat gebakken is en als dat zo is wie hem dan schoon gemaakt heeft? Maar het beidt perspectieven voor als je thuis bent lekker vis eten

Hoop dat deze dag ook leuk wordt. is het trouwens al een beetje warmer?

Noors woord regenboog

Theo XXX

Iris

Weer hard aan het werk zo te horen. Al dat lekkere eten mag je best wel een keertje voor mij maken, zodra je terug bent

Ellen

Hai virge dank weer voor de foto’s en je verhalen! Weer van genoten.
Ja vandaag al weer woensdag en morgen Hemelvaartsdag dus bijna iedereen vrij en vrijdag vaak verplicht vrij dus lang weekend. Het wordt mooi weer dus het zal drukker buiten zijn. Klinkt apart maar hier bij ons is dat wel zo. Fietsers, motoren, auto’s ...
ja je meekt sowieso dat het drukker wordt zeker op de wegen. Gisteren voor het eerst weer opgepast op Xavi en August zodat Marlijn kom werken. Tim weer naar kantoor nl. Was weer even wennen maar weer ontzettend leuk ( en vermoeiend ha ha )...
Gisteravond was Rutte weer op tv om alles nog eens goed uit te leggen wat open gaat, voor hoeveel mensen, groepen, va wanneer etc. Etc. De sportscholen zijn nog niet blij maar misschien mogen zij ook eerder open dan 1 september... ja de tijd zal het leren.
Verder hier alles oke.
Jij weer aan het werken tussendoor lekker eten en snoepen. Hopelijk geen hoofdpijn meer?...
Wel Virge werk ze en maak vooral ook plezier en geniet daar in het noorden liefs Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active