Virge van Straalen

18/05

Vandaag ben ik weer een dagje vrij. Tove is naar de tandarts dus ik kan niet veel doen in de tijd dat ze weg is. Ik heb besloten vandaag wat energie op te doen door te gaan wandelen. De route is wederom erg prachtig en ik geniet van het uitzicht. De sneeuw begint alleen te smelten waardoor het lopen af en toe wat vervelender is. Vandaag heb ik de overkapping wel gevonden en het uitzicht is waanzinnig mooi. Als avond eten hebben we rijst met een vegetarisch tandoori prutje met broccoli, paprika, ananas en hallumi kaas. Het is erg lekker en ik eet er ook veel van want ik heb honger. Daarna gaan we nog even naar de lammetjes van de buren en reaparenen we een box voor vogels bij het fjord. Ook branden we de papier containers leeg. Als ik me daarna even op warm aan een kopje thee stelt Tove voor om een stukje cake te eten, ik zeg daar natuurlijk geen nee tegen. Ze komt terug met een stukje pavlova, cheesecake en chocolade cake en voor zichzelf heeft ze dezelfde hoeveelheid. We zijn beide erg moe dus we gaan op tijd slapen.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: niet alle Noren spreken Engels, sommige kunnen wat Engels en andere spreken wat beter Engels.

Favoriet Noors woord van de dag: tak / vertaling van gisteren: feest

Reacties

Reacties

Theo

Hoi meiske

Fijn he zo'n vrije nog fijner lijkt het me om die overkapping te vinden.
Kijk alvast een beetje naar de nieuwe foto's die voorbij komen. Maar ga er dadelijk nog erg van genieten.
Toevallig eten wij vanavond ook tandoori alleen wel met kip en zonder die kaas. Je boft maar met Tovi met al dat lekkers, wordt je niet te dik LOL
Ja de sneeuw gaat smelten dat zal dan nog wel en troep geven, maar daarna zal het vast nog mooier worden.

Maar hoe praat je dan in het cafe met Noren die geen Engels kunnen ben er benieuwd naar

Fijne dag lieffie

Theo xxx

Noors woord dak

Oma van Straalen

Hallo Virge,
Ik had vandaag al wel eerder willen reageren maar kreeg vanochtend bezoek van een vriendin van mij die ook al 2 maanden haar huis niet uit geweest was. Het werd haar een beetje teveel en wilde graag op de koffie komen. Nu kom ik ook nergens dus ik dacht dat kan geen kwaad. We hebben lekker als van ouds bijgekletst.
Het weer is zo mooi dat we fijn buiten konden zitten.
Heb weer genoten van je verhaal en de mooie foto`s van je bekeken. Raar dat jij dan in de sneeuw zit en het hier vandaag zo lekker warm is.
Morgen komt Frank bij mij het gras maaien. Het staat intussen zo hoog dat het hard nodig is.
De voorschriften i.v.m. het corona virus worden gelukkig wat minder. Nog even en wij oudjes mogen ook weer "los". We zijn het binnen zitten moe ! Vanaf 1 juni mogen de terrassen ook weer open. De tafeltjes moeten wel ver uit elkaar staan dus er kunnen veel minder mensen plaats nemen. Maar ja alles is beter dan gesloten moeten blijven. Er moet bij de ondernemers ook brood op de plank komen.
Hier moet je het vandaag mee doen. Geniet van alles en zorg dat je goed slaapt.
Veel liefs en een dikke knuffel.
OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active