Virge van Straalen

Grunnlovsdag

Vandaag is het de nationale dag van Noorwegen, helaas is het iets minder mooi weer als gisteren. Ik help vandaag mee in het café want we denken dat het druk gaat worden. Ik doe mijn jasje aan en krijg een zwart schort zodat het er iets professioneler uit ziet. We versieren de pavlova en zetten alle cakes in de nieuwe cake display ding. Om 11 uur komt Valerie die mee helpen wat een goed ding bleek te zijn want het word erg druk. We verkopen veel ijs, cake en lapskaus wat een soort hachee is met het gedroogde vlees, wortel, aardappel en koolraap is. We hebben eigenlijk geen tijd om fatsoenlijk te lunchen maar we hebben een bord vol cake restjes dus we komen niet om van de honger. Rond 3 uur neemt de drukte af en beginnen we met kleine dingen schoonmaken, gelukkig word het vanaf nu niet meer heel druk. Ik ben er wel moe van geworden dus ik ben blij dat ik maandag weer een dagje vrij heb. 'S avonds eten we nog een goede bak soft ijs en daarna zit voor mij het werk er op. De dag is snel voorbij gegaan en ik hou de avond rustig.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ik heb door de drukte niet meer kunnen opzoeken welke stroop van welke boom het was. Helaas is voor mij om de zondag gewoon een werkdag, in 2 weken heb ik 3 volledige dagen vrij waarvan 2 maandagen. Dit komt doordat het café altijd op maandag gesloten is.

Favoriet Noors woord van de dag: parti / vertaling van gisteren: cheesecake

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

En weer is het koffie tijd en weer kan ik een fijn verhaal van je lezen. Wat is het leven toch mooi. Want ik geniet enorm van je verhaaltjes.
Het lijkt me heel gaaf om zo'n feestdag mee te maken ook al is het dan aan de verkoop kant.

Spreken die Noren in het café ook gewoon Engels?
En dan vandaag ook nog een vrije dag. Ga je weer wat leuks doen?

Noors woord Feest( voor alle nieuwsgierige ik zoek het niet op.)

Theo XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active