Virge van Straalen

9/05

Vandaag werk ik weer een dagje in de kas, er moeten veel kruiden in potjes komen. Ze zijn allemaal nog heel klein maar de geur die er vanaf komt is fantastisch. Ook krijgen de planten vandaag water, wat best zwaar is aangezien er mega veel potten hangen. Daarna ga ik even wat koffie halen en stelt Tove voor dat ik wat soft ijs aan Sascha geef. Ik vertel ze zelf de topping mag uitkiezen, wat ze maar al te graag doet. De dag gaat prima en we kunnen uiteindelijk best veel doen. Als avond eten hebben we dezelfde vis / pasta schotel als een aantal dagen geleden en hij is nog steeds zo lekker. Als toetje hebben we appelcake met soft ijs, wat een goede keuze was geweest. Tove en Sascha gaan nog even naar de lammetjes maar ik ben een beetje ingekakt dus ik blijf thuis.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: wij hebben ook wind uit het noorden dus hoef je niet mij aan te kijken voor wat koudere wind ;). Natuurlijk begrijp ik dat jullie, opa en omi, minder reageren en ik vind het ook echt niet erg! Maar er zijn genoeg andere mensen die mijn blog lezen en ik zou het leuk vinden om van hun ook iets te horen. Ik hoop dat opa snel beter word zodat het voor jullie ook wat rustiger word :). Voor de rest is het hier echt fantastisch, het overstekken is niet het meest creatieve werk maar het is wel leerzaam. Het weer is even wennen maar het word hier ook steeds zonniger en warmer.

Aan iedereen die dit leest, hoe is het met je? Kun je een beetje je dagen opvullen of heb je veel lege momenten? Als je op school zit, hoe gaat het daar mee? Heeft jou school nieuwe regels sinds de versoepeling van de regels? En hoe zit het met je werk? En zijn jullie al een mega feest aan het organiseren voor wanneer ik terug kom?

Favoriet Noors woord van de dag: naboer / vertaling van gisteren: fles

Reacties

Reacties

Theo

he meiske

Ja dat water geven zal zwaar zijn want jij bent niet zo groot en zal dan wel boven je hoofd zijn.
Fijn dat je de pasta zo lekker vind. Ben wel benieuwd waar na het ruikt.

Met mij gaat alles goed nu ff heel veel werken ivm corona.

Heel veel liefs

Theo
Noors woord buren?

Ellen

Hai hai
Brrr koud sneeuw het lijkt wel de andere kant vd wereld en dan heerlijk ijs eten. Jammie!!
Wel vandaag is het moederdag. Had een ‘ontplofkaart’ gekregen van de kids en die kaart is dan een kubus met foto’s van hen er op! Erg leuk!
Hier is het nu best lekker maar gisteren was het top: zon zon en nog eens zon; gewoon een zomerdag.
Wezen fietsen naar utrecht. De parken lagen redelijk vol maar iedereen lag op gepaste afstand. Veel fietsers en vooral wielrenners. Men probeert er wat van te maken . Een vader met kids die frites eet bij lammetjes, langs het water , roeien in de kromme rijn kortom wij willen naar buiten!!! En doen dat ook. Van de processierups gelukkig nog geen last ondanks de vele eikenbomen die er staan.Het schijnt dat ze gespoten hebben tegen de rups .. vorig jaar heb ik er wel last van gehad; jeuk jeuk en nog eens jeuk..
Toen wij in utrecht aankwamen hadden wij wel zo iets van: oke veel mensen ha ha dorpelingen dat wij zijn.
Savonds thuis gebarbecued op een weggooi ding ;die maar eens gebruiken/ ‘opmaken’ Ging prima soort van aan tafel barbecuen 👍 .
Vandaag wordt het weer minder maar dat gaan we wel weer zien komt vast goed.
Maandag weer naar oma boodschappen brengen ed. En dan is ze ook nog jarig!!🎉🎊
Ook verjaardagen vieren is anders dan anders...
En jij in het Noorden plantjes cake ijs; zou zeggen morgen maar een extra stuk nemen op oma’s verjaardag🙃🤗😘.
Morgen mogen de opvang en scholen (basis-) ben benieuwd hoe het gaat zowel voor ouders, kids en leraren weer veranderingen. De kappers mogen ook open; ik werd al gebeld door de kapster...
Wel Virge geniet lekker verder, maak er wat van en zorg goed voor jezelf.
Lieve groeten vanuit odijk 😘

Iris

Ik geef jou wel lekker de schuld van die noorde wind ;) want jij zit boven de poolcirkel haha. Hier gaat het wel okay, gister druk/gezellig dagje gehad met IKEA en wat winkelen en daarna bij opa en omi op bezoek. Vandaag heel de dag leren voor m'n examen, dus totaal geen zin in haha, kan jij hem niet even voor me maken?

Oma van Straalen

Hoi Virge,
Zo te zien ben ik vandaag niet de eerste die reageert op je reisverhaal. Ja op zondag doe ik het allemaal wat rustig aan.
Vandaag Moederdag. Had al vroeg, 6.13, een mailtje van Theo. Hij heeft vandaag een vroege dienst. Gaat me later in de middag nog bellen.
Andere jaren vier ik Moederdag en mijn verjaardag op dezelfde dag maar dit keer kan dat helaas niet doorgaan. Zien wel later in het jaar als alles weer voorbij is.
Vandaag ook geen zon. Het weer wordt wat minder de komende dagen. We zien het wel gebeuren.
Morgen naar de pedicure. Ze mag morgen weer beginnen en ik heb veel last van een likdoorn
die er hoognodig uit moet. Loop al weken met pijn. Was zelf al bezig geweest maar dat raad ik iedereen af. Het wordt alleen maar erger.
Ga nu lekker aan de koffie met iets lekkers erbij. Er moet toch een beetje gefeest worden al ben k dan alleen. Zal wel goedkomen denk ik.
Ik wens je ook een mooie dag toe. Geniet van alles daar. Voor je het weet is het al weer voorbij.
Heel veel liefs van
OMA
.

Marieke

meeeiiidddd

ik lees elke dag je blog hoor.

dus hierbij kan je dat dan ook lezen.

al die dingen die je maakt!!! heel leuk enzo maar je mag best wanneer je terug bent een bakfeestje houden zodat we samen ook eens kunnen proeven wat jij maakt.

het is hier kalmpjes, ik denk niet dat je veel mist hoor (aangezien we elkaar ook sporadisch zien), ik zit vooral op kamers in Arnhem met Julia waar ik nog een stel vrienden van de uni kan zien. school doe ik ook nog wel es.

maar

je kan zeker weten dat we een feestje gaan geven!! (geen idee wanneer want ja corona, maar dat komt wel ik denk dat wanneer het kan we 40 feestjes per week hebben ofzo)

dikke kus en ik denk aan je! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active