Virge van Straalen

8/05

Vandaag word het een beetje rommelig, Tove heeft namelijk heel wat bestellingen die vandaag op de markt worden opgehaald. Deze markten zijn niet heel vaak maar ze lopen goed. Ik begin vandaag met de oregano maar ik kom er niet heel ver mee. Tegen de tijd dat ik 4 plugs heb gedaan is het alweer tijd om te lunchen. De lunch bestaat vandaag uit potetlefser (een soort wrap maar dan met aardappel door het deeg) en enorm veel zalm. Tove vind het niet zo veel maar ik denk dat ik uiteindelijk minimaal 50 gram heb. De rest van de dag help ik in het café met onder andere het klaar zetten van de bestellingen en het schoonmaken. Dit weekend blijft Sascha (kleindochter van Tove) het hele weekend hier. 'S avonds gaan we nog even naar de lammetjes en spreek ik met het Duitse meisje af dat we zondag iets gaan doen. Ik merk dat ik steeds meer Nederlandse dingen mis, ik heb enorm zin in een kaassoufle of de champignonbitterballen van de jumbo. Maar helaas kan ik er niet zo veel aan doen.

Favoriet Noors woord van de dag: flaske / vertaling van gisteren: tijm

Reacties

Reacties

Iris

Super leuk dat het bij jou allemaal sneeuwt, maar waarom stuur je jou koude lucht naar ons toe? Het wordt vandaag 25 graden en maandag wordt het 10, dankzij jou koude noorde lucht. Veel plezier zondag & ik hoop dat je een beetje fijne zaterdag en zondag zal hebbe.

Theo

Hoi Meiske

Moet erg hard lachen wat je mist alleen maar lekkere dingen. Terwijl het daar ook erg lekker eten is als ik je zo hoor.
Heel veel plezier daar as zondag. Waren de lammetjes weer lief. Zal aan je denken als het hier zo 20 graden is en daar denk ik 5. Maar hier wordt het helaas ook kouder door de wind uit het noorden

Noors woord Fles
gisteren was ik het vergeten

Ps meer leueke foto's

Omi

Nog maar weinig reacties gehad van ons en hoe dat komt? Opa is n.l. erg ziek door de wondroos die hem geveld heeft en nu alles op mij neer komt. Dus ben ik ook druk en druk....Maar, ik lees met veel interesse je dagelijkse verslagen en denk dat je daar helemaal op je plek zit! Behalve misschien dat dat stekken van al die plantjes nu niet bepaald veel van je creativiteit vraagt; het bakken van taarten en het verzorgen van het café dat past jou wel.....Behalve de kou en de sneeuw! is het wel helemaal het buitenleven dat je zocht...toch?
Lieve Virge, geniet van die andere wereld waarin je terecht bent gekomen en - zorg goed voor jezelf...."Warme"groet, ook van Opa! Omi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active