Virge van Straalen

7/05

Als ik wakker word sneeuwt het, ik vind het nog steeds best gek. Het is hier namelijk ook lente. Ik ga het café openen en ondertussen proeven we de cakes, die echt mega lekker blijken te zijn. Zo lekker dat ze in het café komen. Hierna gaan we alle bloemen buiten water geven maar omdat het best koud en winderig is kleden we ons wat dikker aan. Het is echt een verschrikkelijk gedoe en wanneer er gasten komen moet ik dit in mijn eentje doen. In het begin vind ik het niet erg maar zodra het harder gaat waaien begin ik toch lichtelijk geïrriteerd te worden. We bedekken de planten met een dun wit doek die de hele tijd weg wilt waaien. Vandaag eten we veel zoete dingen want het moet allemaal getest worden. We eten de chocolade cake met mokkaglazuur, de aardbeien/tijm/chocoladetaart (misschien wel de beste taart die we te bieden hebben), appelcake met soft ijs, koekjes en de suksessterte. Ik vind het niet zo'n ramp maar op een gegeven moment word het allemaal te veel en word ik er heel moe van, maar misschien was ik al moe. Er moet nog wat gebeuren in de kas en daarna mag ik koekjes bakken. Deze moeten per stuk 50 gram wegen en ze moeten stuk voor stuk gewogen worden. Als ze in de oven zitten komt de mevrouw van wie we de soft ijs machine hebben gekregen uitleggen hoe we hem schoon moeten maken. Het was vandaag een lange dag en ik ben heel moe dus ik kruip op tijd mijn bed in. (ik heb de foto's van de cakes in het mapje van gisteren er bij gezet)

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: ja ik vind het jammer dat er weinig gereageerd word, maar ik snap het ook weer. Ik zou namelijk ook niet altijd reageren, maar eens in de zoveel tijd wel. Ik krijg hier zelf vrij weinig mee van het virus, ik hoor het op de radio voorbij komen maar ik heb geen idee wat ze zeggen. Ook omdat ik op een vrij afgelegen locatie zit is het makkelijk om ons aan de huidige regels te houden. De scholen zijn geopend voor de jongste kinderen en hier zijn kapper al een tijdje open. Alle scholen zijn geopend vanaf 11 mei en ze verwachten dat alles terug naar 'normaal' is rond 15 juni. Alleen de grote evenementen zijn afgeschaft tot 1 september. Ik ben benieuwd hoe ze dit jaar Grunnlovsdag gaan vieren, de nationale feestdag van Noorwegen. 

Favoriet Noors woord van de dag: timian / vertaling van gisteren: mislukt 

Reacties

Reacties

Iris

Wat een ramp voor jou zeg, cake/koekjes maken en vooral dat proeven. Hahaha
Misschien even lekker een keertje goed uitslapen en bij slapen als je vrij bent ;) Hier gaat alles z'n gangetje en zit ik vol met mn lessen te werken & het zonnetje schijnt bijna elke dag lekker. Als je maar niet te veel taartjes gaat eten he ;) want je moet ook nog met het vliegtuig terug kunnen naar ons mooie (warme) kikkerlandje :D

Theo

Hi meiske

Ja lijkt me ook vreemd om wakker te worden als het sneeuwt, terwijl het al mei is.
En dan moet je ook nog eens taartjes maken en proeven. Je hebt het slecht zeg, kom maar snel naar huis LOL
Hier gaat alles gewoon door wel worden de maatregelen van corona wat minder. maar dan moet je wel een mondkapje op per 1 juni als je met openbaar vervoer gaat.
Wij hebben het ook niet makkelijk hoor nu nog lekker weer maar vanaf zondag 13 graad

Theo XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active