Virge van Straalen

6/05

Vandaag word ik weer wakker door de wind die tekeer gaat. Na een rustig ontbijtje begin ik weer in de kas. Ik hoef er vandaag niet veel te doen, in totaal 9 kweekplaten en zo'n 17 losse potjes. Vandaag hebben ze me harder nodig in de keuken. Ik begin met het tabellen van de wortel marmelade die ik gister had gemaakt. Vandaag is het een beetje een chaose deels omdat Tove en Per de auto van Tove moeten halen, deels omdat er echt veel gedaan moet worden. In de tussentijd dat ze weg zijn ga ik een cake bakken, vandaag word het: sjokoladebitter med mokkaglasur. Ik haal per ongeluk de thee- en eetlepels door elkaar waardoor de cake enorm gaat reizen. Ondertussen moet ik de kaas roeren die ze aan het maken zijn. Ik mag 'gewoon' een nieuwe maken van Tove. Dit keer gaat het wel goed, als ze terug is zijn beide cakes afgekoeld en proeven we de mislukte, hij smaakt niet verkeerd. Hij is vooral heel zoet, we besluiten om er toch iets van te maken. Uiteindelijk zijn we terechtgekomen bij een chocoladecreme met Nederlandse aardbeien en tijm. Ik denk dat deze wel lekker gaat worden maar ik twijfel een beetje over de crème met chocolade. Omdat Tove en Per vandaag de potetlefse moeten maken en ze niet weten hoe lang het duurt, eet ik vandaag alleen. Ik vind het wat minder gezellig maar nu kan ik zelf bepalen hoe laat ik eet wat dan wel weer fijn is.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: is het misschien handiger als ik de recepten meeneem? Dan zijn ze ook niet zo geplet en kunnen we ze vaker eten ;).

Favoriet Noors woord van de dag: mislyktes / vertaling van gisteren: wortel

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

Allereerst vind jij het ook jammer dat er bijna niet gereageerd wordt. Lijkt me niet leuk voor je.

Maar ik geniet elke dag van je verhaaltje . Ik vind het echt heel tof om ze te lezen( kan komende tijd pas later regaeren ik heb nl veel ochtend diensten en die duren ivm corona tot 15.30)

Ja tis wel een verschil eetlepel of theelepeltje hahaha. Maar fijn dat Tove niet boos werd.

Fijn dat je nu zelf kon bepalen hoe laat je eet.

Fijne dag lieverd

Theo XXX

Ellen

Hai virge
Jammie taart en plantjes het kan erger he?!
Je klinkt al dat je je ‘thuis’ voelt en je weg weet; fijn joh!!
Wel hier schijnt de zon en dat zal het de komende twee dagen nog zo zijn, daarna weer kouder ha ha
Coronabeperkingen worden minder mits... kappers o.a mogen weer open. Nou meteen belde de kapster vanochtend om een afspraak te maken. Ja veel mensen zijn blij dat er weer wat meer ‘vrijheid’ komt en wat meer ondernemingen klein/groot open mogen. De opvang mag maandag weer open; Xavi zal weer gaan; August nog niet die is verkouden... lagere scholen gaan open....
Het is nog wel per 1 juni dit per september dat en mits het goed blijft gaan. De horeca mag in zeer beperkte mate open en dat houdt dan ook in dat er veel teleurgesteld zijn... ja laten wij hopen dat het de goede kant op blijft gaan... en dat het ook voor bedrijven groot klein mee zal vallen in de komende tijd...
Corona; krijg jij er wat van mee daar?

Oké ik ga de bakken water geven. Jij een fijne avond en tot de volgende keer!
Ja recepten meenemen lijkt mij zeker een goed idee; nodig mijzelf graag uit al voor een Noorse taartenproef dag???
Heel veel groeten! Liefs Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active