Virge van Straalen

5/05

Ik word wakker van de wind die vandaag goed te keer gaat. Ik zoek mijn trui maar ik kan hem niet vinden, vreemd. Ik gebruik mijn capuchon over mijn ogen om in slaap te vallen, dus je zou verwachten dat hij in of rond om mijn bed zou liggen. Maar hij ligt in de stoel die in de tegenoverliggende hoek staat, hier vind ik ook mijn bed sokken die voordat ik in slaap viel ook in mijn bed lagen. Vandaag begin ik in de kas met het verplaatsen van sommige viooltjes zodat andere planten goed in de zon kunnen hangen. Daarna ga ik verder met citroenmint, en daarna ga ik even lunchen. Ik bak een omelet met champignon, broccoli en tomaat. Daarna ga ik verder met een plant waarvan ik niet op de Nederlandse naam kan komen. Het zijn een soort madeliefjes maar dan net iets groter. Omdat de rest in de kas geen hoge nood heeft mag ik mee helpen in het café. Ik mag wortelmarmelade maken, het klinkt bijzonder maar op een of andere manier werkt het. Dit neemt flink tijd in beslag maar we eten vandaag toch laat dus is het goed. Als ik daarna terug naar huis ga hebben we geen internet, balen. Het wachten op het eten duurt erg lang, ik probeer wat te lezen maar omdat ik zo'n honger heb lukt het niet heel goed. Vandaag eten we weer heel laat maar ze wilde eerst de lefse afmaken, wat ik ook wel weer ergens begrijp. We eten een pasta gerecht met vis die flink veel smaak heeft. En als kers op de taart krijg ik ook nog een doosje suksessterte mee, wat mijn favoriete cake/taart is die we in het café hebben. Het is gemaakt van deels hazelnoten of amandel meel, deels bloem en eiwit. Erop zit een goede laag botercreme die zo lekker smelt in je mond en nog een klein beetje chocolade. Dit is een taart die je in tegenstelling tot de andere, de hel dag kan blijven door eten. De chocoladetaart is ook erg lekker maar enorm machtig. De worteltaart vind ik persoonlijk meer iets voor de winter, maar dat kan ook komen doordat ik gewend ben aan kruidkoek in de winter eten. De appeltaart/cake vind ik ook wel lekker maar het is niet bijzonder, het smaakt naar 'gewone' cake met wat appel er in. De lefse kun je niet met de rest van de cakes/taarten vergelijken maar ik denk dat mijn favoriet de mørlefser, deze heeft een goed kaneelachtige smaak. Maar de gammeldaglefse is zeker ook niet verkeerd. Hmm, dat is genoeg over de taarten, cakes en lefse. Ik begin honger te krijgen, dus hierbij eindig ik blog voor vandaag en ik ontbijten.

Favoriet Noors woord van de dag: gulrot / vertaling van gisteren: koelkast

Reacties

Reacties

Oma van Straalen

Hallo Virge,
Net je verhaal weer gelezen. Ik heb er ook honger van gekregen. Al die lekkere dingen. Het water komt er van in je mond. Gisteren Bevrijdingsdag hier. Het zonnetje scheen al vroeg maar het was toch `s ochtends nog behoorlijk fris. `s Middags lekker met een boek op het terras gezeten. Ik had nog iets lekkers in de vriezer liggen en dat heb ik toen bij de thee opgegeten.
Ik ga direct ook mijn plantjes buiten verzorgen. Ze hebben dringend water nodig. Gisteren vergeten. Het wordt de komende dagen erg lekker weer maar vanaf zondag daalt de temperatuur weer naar 13 dus dat zal dan weer tegenvallen. Verder valt er niet veel te vertellen. We blijven allemaal nog veel binnen vanwege het virus.
Tot de volgende keer. Geniet van alles en niet teveel snoepen. Je weet elk pondje gaat door het mondje.
Liefs en een kus.
OMA

Theo

hoi meiske

vreemd dat alle spullen zomaar op een ander plaats liggen zou dat komen door trollen.

Maar je snoept er goed van al dat lekkers ( denk je ook aan je gewicht LOL)
Vreemd geen internet was er een sroring.
Gisteren lekker in de zon in mijn moestuintje gewerkt, was ik toch bijna 30 min mee beig verder heerlijk van mijn vrije dag genoten met een biertje boek goede muziek en de zon

Tot mogen

Theo XXX

Iris

Dat zou ik ook wel willen, opruimen in m'n slaap. Kan je het me misschien leren?
Al die taartjes en cakejes klinken wel erg lekker, neem maar lekker veel mee. Die kleren die je in tas meer daarheen had genomen, kan je achterlaten. Zodat je je hele tas vol met lekker eten kan doen, nieuwe kleren kan je hier wel opnieuw kopen :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active