Virge van Straalen

3/05

Vandaag is het helaas niet zo mooi weer als gisteren, maar het is gelukkig ook niet koud. Ook komt er vandaag een meisje uit de buurt mee helpen want er moet veel gebeurd worden vandaag. De marjolein was nog niet helemaal klaar dus daar maken we nog een plug van, van de koriander maken we zo'n 4 kweekplaten, de viooltjes in de hangpotten zitten te diep dus deze moeten we hoger gaan in planten, de sar moet ook in plugjes en potten komen en als laatste nog een kruid waarvan ik de naam niet kon lezen. Het is echt heel veel werk vandaag maar gelukkig zijn we met zijn twee dus schiet het goed op. Als lunch heeft Per weer gerookte zalm mee genomen, en deze is nog lekkerder dan de vorige. Hoe dat mogelijk is weet ik ook niet, maar ik geniet enorm van mijn boterhammen roerei, zalm, zout, peper en dille. Daarna moet ik helaas terug weer naar de kas, ik kan het niet zo goed vinden met het meisje en ik ben best geïrriteerd. Ik doe mn best om zo normaal mogelijk te reageren maar als Tove zelfs heeft gezegd dat ze de plantjes er verkeerd in doet en ze door blijft gaan met haar methode word dat best lastig. Gelukkig komt aan alles een eind en gaan we naar het café om te melden dat we klaar zijn. Daar proeven we soft ijs met verschillende soorten saus, chocolade, gezouten karamel en gezouten drop. De laatste is verbazend lekker en misschien wel mijn favoriet. Er is alleen een klein nadeel, we eten het met een houten lepeltje. Ik weet ook niet waarom ik het zo verschrikkelijk vind maar ik doe mijn best om het lepeltje niet te 'proeven'. Het avond eten is een beetje een rotzooi, we hebben namelijk veel restjes die op moeten. Tove eet de rijst en het potje van gisteren en ik maak een pasta met een soort stroganoff sausje. Hierna gaan we even naar de zee, soms vergeet ik dat ik aan een fjord zit en denk ik dat het een meer is, dus het was even schakelen. Hierna gaan we naar de schapen van de buren want deze hebben lammetjes van 0 tot zo'n 2 dagen, ze zijn echt extreem klein maar wel al heel luid.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: dankjewel voor alle reacties, ik vind het echt leuk om reacties te krijgen. Ik krijg namelijk niet zo veel mee uit Nederland, en met jullie reacties toch wel een beetje!

Favoriet Noors woord van de dag: krydder / vertaling van gisteren: cake

Reacties

Reacties

Theo

he meiske

Allereerst het weer is hier gewoon bagger. 2 weken geleden scheen de zon en kon je in een korte broek zonder sokken en korte mouwen blouse buiten zitten, nu lange broek tshirt met blouse. Corona is hier alleen maar in het nieuws iets anders schijnt er niet te zijn. Ik heb een heel klein moestuintje zal je wel een foto sturen .
Maar wat een geluk weer zalm, je maakt mij daarmee wel jalours.

Nu weer naar Noorwegen,
Vervelend als je ge irriteert raakt door dat meisje, hopelijk is ze er niet vaak.
Soft ijs met drop ja je hebt combinaties ik denk dat ik het niet zo lekker vind. Die lammetjes ik heb er echt van genoten. Ja je zit heel dicht bij een fjord dat is dus ook zee. Volgens mij kon kan je die vanuit je kamer zien .


Vandaag je vrije dag geniet ervan

Noors woord Kruiden

Iris

Weer leuk om te lezen! Ik heb m'n 2-wekelijkse wissel weer gemaakt en ben weer bij mama :) leuk dat je die lammetjes nog hebt kunnen zien 's avonds, zien er erg schattig uit. Miss you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active