Virge van Straalen

2/05

Vandaag word ik wakker doordat de zon schijnt en mijn kamer verwarmd waardoor het al snel heet word. Als ik de gordijnen open zie ik dat het strak blauw is, dit betekend dat het erg warm gaat worden in de kas. Om half 10 begin ik weer in de kas, het is erg enorm warm, volgens de thermometer zitten we nu al op 20°C. Ik begin weer met wat plantjes en zodra Tove klaar is met het klaar maken van het café maken we nog een bloemenbank klaar. Deze vullen we met viooltjes, bijna alle viooltjes in potten zijn nu buiten. We hebben ook heel veel viooltjes in hangpotten, maar deze zijn te laag waardoor de zon er niet goed bij komt en deze zal ik morgen samen met een ander meisje dat in de buurt woont, opnieuw moeten over potten. Maar om dit allemaal wat positiever te maken zien we dat er al twee viooltjes zijn door gekomen, ze zien er prachtig uit. Als we dat gedaan hebben ga ik verder met de kruiden, vandaag staat marjolein op het programma. Als ik daar al even mee bezig ben komt Will afscheid nemen, hij gaat vandaag richting huis. Als ze weg zijn bel ik met Iris want ik ben nu echt in mijn eentje, ik moet nu ook het café in de gaten houden voor eventuele gasten. Als ik om half 6 klaar ben met een groot deel van de marjolein en het water geven van de planten in de eerste kamer, ga ik naar het café zodat ik klaar zit voor eventuele gasten. Dan belt Tove en zegt dat ze wat later is omdat Per al een beetje eten heeft gemaakt, maar als ze thuis komt gaan we nog wat eten. Om 6 uur sluit ik het café af en begin ik met schoonmaken, ondertussen eet ik een wafel want ik weet dat we vandaag wat later gaan eten. Als ik klaar ben ga ik naar binnen en pak ik een kopje thee, Tove komt alweer thuis en zegt dat ze nog wat deeg voor morgen moet maken, ze heeft namelijk een aanbod gekregen om avond eten te maken voor werkers in de buurt en moet hiervoor veel eten klaar maken. Ze verteld dat we rond half 9/9 zullen gaan eten maar dit gaat niet door, uiteindelijk eten we om kwart voor 11. Ik ben lichtelijk geïrriteerd maar ik wil dit niet overbrengen op Tove, ik ben hier om haar te helpen en ik mag al dankbaar zijn met alles wat ze doet. Vandaag eten we een zoet zuur stoofpotje met rijst, ik weet niet precies wat ik er van vind maar ik heb honger dus het smaakt prima. Na het eten heeft ze me een kookboek vol met taarten en zegt dat ik hieruit dingen mag bakken wanneer ik wil. Ik zie al een aantal lekkere dingen die ik wil gaan bakken. Wat ik zelf best grappig vind is dat ze hier ook koffiebroodjes en tompoucen hebben, ze hebben een net andere naam. Koffiebroodjes heten prinsessekake en tompoucen napoleonskake, deze hebben alleen een ander glazuurlaagje. Ik hoef alleen maar aan te geven dat ik iets wil bakken en wat, zodat zij de boodschappen er voor kan doen. Het is inmiddels al half 12 en ik ga nog even douchen voordat ik naar bed ga.

Antwoorden op de vragen van de blog van gisteren: het valt allemaal heel erg mee hoe hard ik werk, ik vind zelf dat ik nog meer had kunnen doen maar goed. Ik heb per twee weken 3 dagen vrij en omdat we op maandag gesloten zijn heb ik op maandag altijd vrij en de andere dag mag ik zelf in overleg bepalen. We zijn nu bezig met de bloemen en kruiden verkoop klaar te maken, ik verwacht dat we deze over anderhalve maand kunnen verkopen. Vanaf dan ga ik meer meehelpen in het café en met de verkoop van de bloemen.

Favoriet Noors woord van de dag: kake / vertaling van gisteren: soft ijs

Reacties

Reacties

Iris

Het skype was erg gezellig!! Lijkt me nu wel beetje erg alleen, nu er niemand rond je eigen leeftijd daar zit. Ga maar snel afspreken met dat Duitse meisje dat daar ook in de buurt zit ;) ik mis je wel enorm hoor, je grapjes & je gezelligheid ♡

Theo

he meiske

weer leuk om dit alles zo te lezen. Ja en dan ben je opeens helemaal alleen in een vreemd land. Snel contact zoeken met dat Duitse meisje dan. Fijn dat je Iris hebt kunnen bellen.
Ik vind trouwens wel dat je hard en veel moet werken.. Maar als jij dat oke vind wie ben ik dan??
Ik had trouwens wel iets gezegd dat jullie zo laat gingen eten. Kan me niet voorstellen dat Tove tussen door niets heeft gegeten.
Maar als dat voor 1x is is dat niet erg.

Wel weer fijn is dat je wakker werd van de zon, lijkt me heerlijk na al die tijd.
Die kook boeken zijn die in het Noors of Engels? Als ze in het Noors zijn suc6 ermee LOL

Noors woord is Broodje

oma van straalen

Hoi Virge
Heb vanochtend eens op facebook gekeken. Geweldig al die bloemetjes en dat heerlijke eten
Je zou er voor over komen vliegen
Heb nu ook een betere indruk van waar je allemaal mee bezig bent
Dat ziet er goed uit.
Nieuws is er nog niet hier. Nog steeds stilletjes.
Maar de zon komt al te voorschijn en er is beter weer op komst
Veel liefs.
OMA

Ellen

Jammie als ik al die taarten lees en cake!! Ha ha heerlijk he!!! Misschien kun je de brownie eens maken die jullie altijd maken ;)
Ja alleen zal wel wennen zijn he .
Maar je krijgt steeds meer taken erbij lees ik. Leuk!
Wel hier hebben we dagen van regen hagel en dan weer wat zon. Men wordt onrustiger omdat men er meer uit wil en weer meer naar het ‘ gewone’ leven wil maar of dat zo verstandig is...? Tijd zal het leren.
Je verhalen zijn heerlijk om te lezen.
Moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik net de laatste dagen heb gelezen... walvis..
oke make your day!!!
En droom je al in het Engels; dat krijg je vaak als je overdag Engels praat?.
Tot de volgende keer hgr vanuit Odijk xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active