Virge van Straalen

De dag van de arbeid

Vandaag is het de dag van de arbeid en zijn er veel mensen vrij, dus zullen er veel gasten zijn vandaag. Ik begin om half 11 met het schoonmaken van de tafels in de lavvu en veeg de patio een beetje aan. In het begin help ik Tove mee in het café, softijsjes maken en cake op bordjes scheppen. Het is best druk vandaag en er zijn ook veel mensen die ook nog lefse kopen voor thuis. Maar helaas kan ik niet de hele dag in het café meehelpen, de kruiden kunnen zichzelf niet overplanten. Ik heb het er vandaag een beetje moeilijk mee, ik moet de kleine plugjes tijm in vieren delen en dan of in potjes doen of in grotere plugjes. Omdat ik eerst de tijm op een moeilijke manier deel gaat het erg langzaam maar uiteindelijk kom ik er achter dat er een snellere manier is. Ik heb uiteindelijk 10 kweekplaten en 3 grotere pluggen kunnen doen, wat neerkomt op zo'n 384 potjes en plugjes tijm. De rest van de dag doe ik rustig aan want ik ben best moe van vandaag en gister.

Favoriet Noors woord van de dag: softis / vertaling van gisteren: paddestoel

Reacties

Reacties

Theo

He meiske

wat vind je nu leuker in het café werken of plantjes doen.
maar 384 dat zijn er heel erg veel, werk je niet te hard. Leuk om het weer te lezen, geniet ervan lekker lezen me een beetje daar voelen onder het genot van een lekkere bak koffie.

Theo

Noors woord softijs

prettig weekend ben je een keertje vrij.
ps hier is het nu 17,5 graden in huis denk er aan om de cv ff aan te zetten

Oma van Straalen

Hallo Virge
Heb weer genoten van je dagelijks verhaal. Je bent er zo maar druk mee met al die plantjes
Blijf je dit werk zo 4 maanden doen of komt er nog iets anders op je pad ?
Hier is het op het ogenblik raar weer. Zo schijnt de zon en dan valt het er weer met bakken uit. Het is ook behoorlijk fris. Maar we moeten het er mee doen.
Na regen komt zonneschijn zegt het spreekwoord. We wachten af. We moeten hier nog steeds veel binnen blijven. Valt niet altijd mee.
Wens jou ook een goed weekend en tot de volgende keer.
Liefs uit Oisterwijk.
Knuffel van OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active