Virge van Straalen

29/04

Tove vraagt of ik vandaag het cafe wil openen en of ik dus iets eerder kan beginnen. Ik weet niet zeker of ik alles goed heb gedaan dus ik vraag of het goed is, ik ben alleen het bord vergeten buiten te zetten maar verder is alles goed. Hierna gaan we verder ik de kas maar omdat ik afgelopen nacht best vaak wakker ben geworden heb ik hier best veel last van. We moeten nog best veel doen omdat de kruiden ook nog naar de kas moeten komen waardoor we flink doorwerken. Vandaag nemen we wat eerder pauze, wat ik echt niet erg vind. Het is vandaag strak blauw waardoor het in de kas erg warm is, maar het koelt ook snel af. Als laatste plant ik vandaag mini plantjes in de "plugjes" wat een verschrikkelijk werk blijkt te zijn. Het is wat gepriegel maar uiteindelijk lukt het me toch. Als avondeten hebben we vandaag soep, Tove, Per en Will hebben groentesoep met stukjes gedroogde lam en ik heb zoete aardappelsoep. Ik ga vandaag vroeg naar bed want ik ben erg moe.

Antwoorden op de vragen van mijn vorige blogpost: oh, wat een weersverschil, als ik terug kom zal ik wafels komen brengen! Ik hoop dat U zich toch wel een beetje vermaakt. Lefse is een Noors baksel, het is een soort platbrood/pannenkoek geval met een vulling er in. Ik heb er nu 2 verschillende op, een met romige luchtige boter, kaneel en suiker en de andere met romige luchige boter en bruine kaas, ik kan niet zeggen welke ik het lekkerst vind.

Favoriet Noors woord van de dag: blomster / vertaling van gisteren: vriezer/diepvries

Reacties

Reacties

Theo

he meiske

in de kroeg werken, was het er druk geweest?
Maar slecht geslapen, mis je mij een beetje LOL.
Zoete aardappelsoep is dat lekker een blijvertje. dan graag recept
Noors woord. Bloemen

veel liefs uit hier ook wat koude loon op Zand 10 graden

Theo XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active